måndag 25 juli 2011

Nya "skills"!

Idag har Elliot visat lite nya "skills" så att säga! =) När jag, mamma & lilleman var i Kristianstad tidigare idag tog jag av honom kepsen, han brukar inte vilja ha den när han åker bil. Men snabbt som attan satte han på den på huvudet igen! Såg så kul ut att jag testade igen och visst, keepan åkte på igen! Lite på sniskan, men vad gör det?? ;) Helt klart nytt då den annars bara brukar åka av om Elliot får bestämma.

Här hemma har han också stolt visat upp nya färdigheter, kanske inte till sin mors största förtjusning. En vecka innan 1-års dagen har han lärt sig att krypa upp i vår korgstol, ställa sig i den och försöka klättra upp för ryggstödet. Att han sedan kom på att han stående i stolen nådde fönsterkarmen med mammas fina ljusstakar gjorde ju inte saken mindre rolig direkt. Så har han alltså hållit på nu ikväll, upp i stolen, upp och stå, välta ner ljusstakarna, over and over again. Tillslut fick jag sätta mig i stolen men det hindrade inte vår företagsamme lille son, nej då försökte han flytta på sin mamma istället! Kan ju tillägga att detta inte lyckades, ha ha!

Han går även numera och hämtar saker som man ber honom om. Om man säger att han ska hämta apan (gosedjur) så gör han det. Ok, ibland kommer han med elefanten eller något annat men ÄNDÅ! =) Han fattar ju liksom att han ska hämta sakerna och ge till oss. Om han sedan inte släpper taget om sakerna är ju en helt annan femma!

Han har även lärt sig att sätta fast nappen i den där klisterremsan där bak på blöjan! Ha ha, nej skämt å sido, när Elliot lekt på golvet så plötsligt satt det en napp i rumpan på honom! Såg för jäkla roligt ut så jag bröt verkligen ihop i skratt! Elliot tittade mycket frågande på mig och undrade vad i hela friden det var som var så kul! Så jäkla sött såg det ut när han struttade omkring här hemma med nappen i ändan! =)






Vart tog egentligen tutten vägen mamma???? Det är inte kul längre!!




Kan fortfarande inte förundras över denna syn som man ser varje dag. Att vår lille kille går omkring här hemma ,helt obehindrat nu, och hittar på en massa bus! Att han blir 1 år om en vecka, ofattbart!




1 kommentar:

SOFIE sa...

Åhhh det är ju så häftigt!!! Tänka sig.. han kom ju nyss lixom!! Stora lilla killen <3 Så himla fin!! Kramar till er!!