söndag 10 juli 2011

Lovely weather

Hej! Här duggar minsann inte inläggen så tätt och det beror så klart på det helt underbara vädret vi har! Dagarna har spenderats på stranden där vår lille buskille roat sig och vi föräldrar kunnat njuta av solen. Det har även blivit lite festival för föräldrarna här i huset. I fredags var det jag som styrde kosan in till Sölvesborg där Killebomfestivalen gått av stapeln. Tjejfest med vårt härliga tjejgäng och lite mingel på stan hann jag med. Dock konstaterade jag snabbt att det där med festival inte är min grej längre, eller var det helt enkelt en dålig festival! Längtade mest hem .... I går var det Pelles tur att göra Sölvesborg osäkert, så efter en dag på stranden med hela lilla familjen plus vänner begav han sig iväg på cykel medan jag och lilleman körde hem till mina föräldrar i Hörvik och busade i det fina vädret. Därefter mötte jag upp min fina vän Lisa och hennes son Love och så gick vi fyra och åt på Lax&Vin här i Hällevik. Underbart god mat, ja helt fantastisk om man får säga så. Lilleman tyckte också maten vad god, åt av min man men gillade nog det goda brödet som vi blev serverade bäst! =)

Idag har vi också haft jättevarmt och soligt men av förklarliga själ var inte Pelle så pigg på stranden så det blev lite bad och bus här hemma istället då Elliot fick bada i poolen på gräsmattan. Uppskattas så oerhört, han älskar verkligen att bada och är helt lycklig när han kommer i vatten!

Efter bad och bus var lille så trött att han somnade i vagnen på väg till Mjällbymatchen. Vi har alltså hunnit med fotboll också denna varma dag. Tyvärr blev det förlust för Mjällby men jag hade ändå inte så mycket fokus på matchen utan passade på Elliot som var överallt där han inte fick vara! Trevligt sällskap hade vi också på matchen, härligt! När vi kom hem grillade vi kycklingfilé och jag gjorde en supergod och enkel pastasallad och god sweet chili sås till det, mums! =) Det var alltså en liten update från mig om de senaste dagarna! Imorgon blir det mammagruppsträff med de goa mammorna och barnen, längtar så!




Vår lille badpojke!



Det mesta ska in i munnen, även i poolen!




Att stå upp var skoj!



Så här kan det se ut när man försöker äta själv!

Inga kommentarer: