torsdag 8 september 2011

Äntligen!

Idag har vi upptäckt något stort här hemma! Elliots första lille tand har tittat ut! Som vi väntat, han är ju trots allt 13 månader nu! Många med oss har undrat varför han inte fått några tänder, och ja, han är väl ovanligt sen helt enkelt. Tidig med mycket annat men tänderna har verkligen låtit vänta på sig! Det sjuka med allt är att den första tanden som nästan helt är framme, är i överkäken och inte i underkäken. Har fått för mig att de får där nere först?? Jag kanske har fel för mig. Sen har man hört att de kan bli ganska dåliga i samband med tändernas genombrytning, men vi har då inte märkt någon skillnad på honom, ännu iaf! Möjligtvis lite annan avföring, men inget annat som feber eller gnäll osv. Det känns iaf skönt att de nu verkar vara på g, vi ser tydligt att det är en till som snart bryter igenom jämte den som redan är ute. Han kanske får alla på en gång nu ist, fy det hoppas jag inte för DET måste göra ont för honom!


Vår buskille!



Badbrallorna på huvudet!

3 kommentarer:

Grodmamman sa...

Våra barn har fått sina tänder tidigt, båda var drygt 4 månader. Dottern fick fyra i nederkäken innan hon fick några där uppe. Därför var det inga problem med att amma, men när hon fick dem där uppe började hon bitas. Då var hon dock 8 månader och hade inte så stort intresse av att amma överhuvudtaget.
Kram

Lina sa...

Vår lilla dotter fick sin första tand när hon var 7 månader. Men jag har hört att ju senare tänderna kommer ju bättre tänder får man:o) Så din lilla prins kommer att få super tänder! Ha en härlig helg! Kram

SOFIE sa...

Ja allt kan ju inte hända på en och samma gång ;)
Har också fått för mig att tänderna brukar dyka upp i underkäken först, men det är väl härligt att lille Elliot går sin egen väg =) Fina killen!! Kram på er!