söndag 25 september 2011

Bokmässan och lite babbel

Mycket man vill hinna med men man gör ju inte det tyvärr! Bloggen blir lidande och jag är sååå ledsen för det, vill ju uppdatera, inte minst för min egen skull, är ju så kul att gå tillbaka och kika på längre fram. Men heltidsjobb, mys med lilleman när man kommer hem och andra "husliga" bestyr som man ska hinna med sätter stopp och jag är bara så trött när allt detta är gjort att jag liksom inte orkar sätta mig vid datorn och skriva något kul. Önskar så att inspirationen funnits där men för tillfället är den borta ... Funderar lite på att lägga ner bloggen ett tag för att kanske hitta tillbaka till lusten igen. Blir ju inte alls samma sak nu när man jobbar, innan kunde man uppdatera varje dag när lilleman sov men nu vill jag vara med honom varje sekund det går när jag kommer hem från jobb och bloggen känns inte prio ett alls.

Får se hur jag gör, kan inte bestämma mig. Vill ju gärna blogga om hemmet och så där men eftersom Elliot är på allt som kommer i hans väg har vi inga lampor eller nåt i fönsterna på dagtid, det ligger alltid en massa saker överallt och inredningen står inte heller högst upp just nu så några roliga bilder på hemmet känner jag inte heller för att bjussa på ... Ja, ni förstår att jag hamnat i en "skrivsvacka", men jag hoppas på bättre tider så klart! :)

Denna vecka har vi varit i Göteborg med jobbet iaf och besökt bokmässan. Första gången för mig där och herregud vad stort det var och så himla mycket med folk!! Det var väldigt kul och intressant att få komma dit och efter två dagar var man ganska så trött i knopp och kropp. Jag hann även med ett lyckat besök på Nordstan och lite shopping BARA till mig själv för en gångs skull. Väldigt nöjd är jag även om jag kunde shoppat mycket mer så klart! :) Fick träffa en hel del kändisar på mässan också, bland annat Emma Wiklund, Rikard Sjöberg, Alexandra Pascalidou, Thomas Bodsröm, Björn Ranelid, Jan Guillou, Martina Haag, Johanna Westman och en hel del andra. Kul var det! :) Det roliagste var trots allt att få komma hem till mina killar, som jag längtade efter min lille Elliot, känns hemskt att vara ifrån honom så där och det är tur att man inte åker iväg så ofta. Ibland kändes det som om hjärtat skulle gå i tusen bitar när jag tänkte på honom, längtan var enorm! Jag är så glad och tacksam för vår lille fine kille, man är det varje dag men påminns lite extra när man är ifrån honom ...



Älskade Elliot, du har blivit så stor, när hände det liksom?? Jag är så ledsen att jag missar så mycket med dig min älskling, men jag måste ju jobba ... Hur mycket jag än älskar att jobba så känns det i hjärtat när jag inte kan vara hos dig hela tiden ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Måste du arbeta heltid?

Från koja till slott sa...

Ja, nu när Pelle är hemma så har jag valt att göra det. Men till våren ska jag bara jobba 80 %!

/P

Anonym sa...

Jag tycker inte att du ska känna någon press över att dagligen behöva göra inlägg. Inte behöver du ta bort din blogg! Skriv istället när lusten , tiden och orken infinner sig. Det är kul att läsa din blogg och jag hoppas du fortsätter förgylla oss läsare med inlägg när det passar dig.