fredag 16 september 2011

Cut

Långt emellan uppdateringarna, sorry för det! Skrev i alla fall i måndags om min analkande förkylning och jomenvisst, så klart blev jag sjuk och fick åka hem ifrån jobbet i tisdags kväll. Även Elliot har varit förkyld och nu börjar Pelle med nysa och snörvla här bredvid. Syperförkyld, feber och sånt tråkigt drabbades jag av men som tur var gick det över ganska så snabbt och idag var jag tillbaka på mitt älskade jobb igen. Vilken lyx det är egentligen, att tycka så mycket om sitt jobb och bli så glad av det. Jag älskar mitt jobb och mina kollegor ( ja, ta det rätt nu!) och jag är så glad för att jag har allt det. Visst hade jag önskat att jag kunnat jobbat lite mindre, men nu när Pelle är hemma så går det inte. Men sen ska jag göra det och det känns superbra, vill ju träffa lilleman mer än vad jag gör nu, men så är det nog för de flesta "jobbande" småbarnsföräldrar tror jag!

Idag hände för övrigt något stort, jag gick in på en frisörsalnong för första gången sedan december förra året! Herregud, att jag väntat så länge är ju inte klokt och ni kan tro att jag skämdes en aning när frisören släppte ner mitt långa, råttfärgade hårsvall och tittade lite konstigt och frågade när jag egentligen klippte mig senast! Till mitt försvar så toppade jag faktiskt håret i somras ( Pelles brors tjej gjorde det) men det har tydligen hunnit blir slitet och dant sen dess. Hur som så ville jag ha en förändring, men jag tycker nog att besöket inte motsvarade mina förväntningar alls. Visst, inte alltid man blir nöjd, men för de pengarna kunde jag nog haft roligare känns det som idag. :/ Imorgon är en annan dag och då ska jag göra vid och fixa det själv, brukar kännas lite bättre då ... Har som bekant svårt att bli nöjd men ändå ... Imorgon ska vi ju på bröllop så jag hoppas verkligen jag får till håret! Vill inte lägga in någon bild nu, ser supertrött och sliten ut och det gynnar inte precis någon så här på fredagskvällen! ;)


Här kommer istället några bilder från i söndags när vi tre var på stranden här nere och busade lite. Ska bara tillägga att det var en kort stund som rutschkanan var rolig, sen var det bara mot vattnet som gällde! Något svettigt för två ganska så trötta föräldrar som varit på möhippa/svensexa kvällen före! :)






Inga kommentarer: