lördag 3 september 2011

Nöjd

Kan bara konstatera att mitt tyg-inköp från Ikea i måndags blev ett mycket bra köp. Har klätt om en av stolarna jag målat och det blev verkligen kanonfint! Blev helt kär i tyget och tur var väl då att jag köpte på mig över 2 meter och det blir mycket över efter att jag klätt om stolarna. Tror bestämt det får bli en tyg-tavla eller något annat kul av det! Stolarna är så fina nu när de är vita, skulle kunna tänka mig att ha dem som köksstolar men de är något för låga för det tyvärr. En har i alla fall fått plats här i vardagsrummet och en ska upp i hallen på ovanvåningen. De andra två vet jag inte riktigt vad jag ska göra med, men det kommer jag nog på så småningom! =)

Idag har jag och lilleman haft en jättemysig dag tillsammans. Pelle har grejjat och varit på sitt håll, tror han behövde det efter en intensiv "pappa-Elliot vecka"! ;) Eftersom jag inte träffat Elliot så mycket som jag är van denna vecka (har varit sååå himla mycket efter jobbet) så har det verkligen känts supermys att det varit han och jag idag. Han har blivit så stor och han "snackar" en massa hela tiden! Mycket "denne" nu, allt han pekar på säger han "denne" och "dumme" till! Vet inte riktigt vad han menar egentligen! =) Först tog vi en prommis i det fina vädret, sen kom mina föräldrar och min faster plus man till Hällevik med båten så vi gick nerom hamnen och myste med dem i båten och fick supergod smörgåstårta. Elliot busade järnet som vanligt och höll dem sysselsatta, hihi! Sen bar det av till min syrra för lite kladdkaka och snicksnack. Vi fick även träffa deras nya kisse Hugo som var så söt! Tror han var lite rädd för Elliot dock, han är ju van vid våra katter och tror han kan göra lite som han vill med dem! Nu ikväll har jag och Pelle käkat pizza och så är det CSI-maraton på teve, så jag tror jag vet vad vi ska titta på iaf! Pelle verkligen älskar det programmet så jag har väl inget val antar jag! Hoppas ni alla haft en mysig lördag!




Kassa bilder men så här ser den ut, jag är nöjd iaf!







Blev även en orkidé från Ikea, kostade bara 49 riksdaler, ångrar att jag inte köpte fler men jag är inte precis känd för att hålla dem vid liv så det kanske var lika bra ...






5 kommentarer:

Sandra sa...

Stolarna blev kanonfina!

Louise sa...

Så fin stolen blev. Underbart tyg!!

Lindy sa...

Jätte fina stolar, tyget var kanonfint det med, passar bra in.

Anonym sa...

Stolarna blev jättefina, Pernilla!

/M.K.

Ann-Helen sa...

Superfina stolar! Tänk vad lite färg och nytt tyg kan göra!