måndag 12 september 2011

Sova som ett får?

Den här sängen såg jag och mamma när vi var på Ikea för några veckor sedan, så himla fin var den! Tror nog vi ska köpa en sådan till lilleman när han kan sova i en sådan säng. Han ratar ju spjälsängen totalt, vill absolut inte sova i den och ja, vi är kanske lite väl slappa där. Men ambitionen är ju så klart att han ska sova i egen säng, just nu går det bara lite trögt ... Hur som haver tror jag bestämt vi ska köpa en sådan här till honom. Var så sött med dem små fåren på huvudgaveln! :) Var först inne på att köpa en gammal utdragssäng, men nej, pallar inte måla och greja mera, tiden finns liksom inte! Har miljoner andra saker som ska göras här i huset så jag behöver verkligen INTE samla på mig mer målarprojekt för tillfället.





Finns i blått också men blir nog en vit för oss! :) Och priset är kanon; 799 pix!

Bild lånad från Ikea.


För övrigt har jag blivit superförkyld. Näsan rinner och huvudet dunkar. Var ganska kämpigt att ta sig igenom arbetsdagen men det gick! Imorgon får jag proppa i mig alvedon för jag ska till tandläkaren på förmiddagen och så har jag en lång arbetsdag från 9-20 så det gäller att hålla sig på benen. Bara att bita ihop! Lilleman är också ganska snorig, kan ju bero på att han håller på att få tänder eller så har jag smittat honom. Började känna mig risig redan i fredags men var bättre i lördags då vi var på möhippa/svensexa för våra vänner M & A som ska gifta sig på lördag. Ingen vila då alltså så det är väl därför som jag blivit värre nu. Nej, sjuka har vi VERKLIGEN inte tid eller lust att vara!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Tycker att den vita sängen är jätte söt! Vi har dock inte köpt några juniorsängar till våra barn. De har fått en 90 cm bred säng där vi ställt sängbotten direkt på golvet. Har varit skönt att kunna lägga sig bredvid barnet och läsa lite innan sovdags.
Kram