söndag 22 januari 2012

Baronessa

Nu är snart alla stolarna fördigmålade. Eftersom tiden inte finns på vardagarna går helgen till att fixa och dona med detta. Var på Mairo igår och köpte tyget som jag spanat in, Baronessa heter det. Föll direkt för det även om jag för en stund funderade på att köpa det lila. Ångrade mig snabbt och insåg att det svart-vita är mer praktiskt och man kan matcha med de flesta färger i vardagsrummet, är ju inte alltid man vill ha just lila som accentfärg!

Nu har jag bara ett lager kvar att måla på en stol sen är jag klar. Fick måla varje stol tre gånger innan jag blev nöjd, en gång med grundfärg och två gånger med täckande. Tror det blir bra så, orkar inte måla dem fler gånger i alla fall! ;)

Förresten är ju rummet som vi renoverat däruppe klart nu så när som på två fönster som ska målas, och planeringen för hur vi ska möblera det pågår för fullt i mitt huvud. Har en bild av hur det ska se ut, får väl se om det blir så. Ska visa er bilder över hur det ser ut, ska fota i dagsljus.

9 kommentarer:

Frida Iveskär sa...

Jätte snygga stolar och tyg:) kram

SOFIE sa...

Åh vad stor han blir Elíott <3 Jätte fina stolar och vad roligt att ni är klara med rummet! Längtar efter att få se ;)

Tack så mycket gumman för dina fina ord på bloggen =) Jag bara längtar tills Ella ska sluta gråta när jag lämnar henne!! =) Känns så skönt att veta att det blev bättre fort för er! Massa kramar!!

Mikaela sa...

Jättefint! Jag har fyra gamla stolar som skall målas om också. Funderar på att mörkbetsa och klä om dynorna med Mairos Kung Bore. Bor man i Göteborg så är väl det ultimata att ha spårvagnar på tyget?!

Grodmamman sa...

Snygga de blev!
Beundrar alla er som orkar måla om möbler. Jag tycker att det är super tråkigt!:)
Kram

Emma sa...

Ni har så fint! Ser ni har elementskydd. Märker ni att det drar mer el, eller det är ingen skillnad? Lite trist fråga...

Emelie sa...

Det blev kanon! Tänk vad mycket fint man kan hitta på loppis :)

Zalina - Olivias mamma sa...

Sjuuukt snyygt! Vilket otroligt fint tyg! I löv! :)

Fru Sederblad sa...

Åh, vad fint det blev ;-)!

spokslottet.devote.se sa...

Hejsan.
Man läser bloggar hit och dit och hittar ny mysiga krypin.
Ditt tyg till stolar föll jag för direkt.
Ha god fortsättning från en annan Bleking