tisdag 3 januari 2012

Dang dang!

Första inlägget 2012! Har varit så förkyld så dagarna har ägnats åt att försöka kurera mig samtidigt som man försökt roa en ett- åring, inte alltid den lättaste kombon! ;-

Nyårsafton blev en väldigt lugn och mysig historia där vi åt gott och bara tog det lugnt och myste. Jag lagade baconinlindad kycklingfilé med potatisgratäng och till efterrätt hade vi pannacotta, mätta blev vi vill jag lova! Vid kvart i tolv vaknade Elliot då det blivit fart på smältandet ute så det var hela familjen som sprang runt i fönstrena för att se de fina fyrverkerierna som avfyrades. Blev inget på balkongen då det verkligen var sviiiinkallt ute och med min förkylning plus att Elliot var vaken så kändes det bäst att vara inomhus.

Elliot var dock helt lyrisk och stod i fönstret och skrek "dang dang" varje gång det smällde, så söt va han! Det var också väldigt många som tände kinesiska lyktor som man såg här och var i skyn och även dem lyckades han snappa upp och skrek "lloon" som så klart betyder balong! :) Han snackar hela tiden, munnen går i ett, fattar inte vart han fått det ifrån! ;) Han förstår också mer och mer och vi förstår honom mer och mer och det kommer hela tiden nya ord, detta är verkligen en så häftig tid i hans utveckling!

Hoppas ni hade en härlig nyår och att ni fått en bra start på det nya året! En del har varit nyfikna på vad jag menar med att 2012 kommer bli ett bra år. Någon trodde att vi ska bygga ett nytt, hus och svaret är så klart nej, varför skulle vi göra det när vi bor som vi gör? Skulle aldrig byta ut det vi har mot ett nytt dussinhus, no way! Vi har lagt ner så mycket tid för att få det som vi vill ha det, än är vi som sagt inte klara, växer fram nya idéer hela tiden så några planer på att bygga nytt finns absolut inte! Inget slår läget vi har här och jag föredrar äldre hus framför nybyggda, sån e jag! :) vi har dock en hel del annat att se fram emot! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag bor i Gästrikland och följer din blogg med spänning. Har liksom du nästan fått till mitt drömhus. Men nu får du minsann inte hålla oss läsare på sträckbänken mer. Vad är det för annat kul som kommer att inträffa år 2012????????????????????

/Anna

Lina sa...

Hoppas att det är en liten bäbis till!!!:o) Tack för din fina blogg

Anonym sa...

Bröllop och bebis!

Anonym sa...

Ja, något av det är det säkert. Tycker allt att Pernilla får säga det nu, så vi kan sluta spekulera!;)
/Anna

Jennie sa...

Hallå där Pernilla och Gott nytt år till dig och din fina familj!
Du gör ju mig och alla andra så nyfiken så berätta nu för tusan!!!!
Kram Jennie