fredag 20 januari 2012

Vardagsliv och längtan

Veckan har som vanligt susat förbi och rutinerna har varit fasta som vanligt. Uppstigning tidigt, iväg till jobb, dagmamma för lilleman, hem efter jobb, hämtning från dagmamman, fotbollsträning för pappan och lek och bus för mig och Elliot. Mat i magarna, mera bus, sagoläsning med favvoböckerna som just nu är "Totte"-samlingen eller "Totto" som vår lille stjärna säger. Nattning av ett oftast övertrött barn som bara vägrar att sova. Efter lite kamp, en hel del sång och många pussar och kramar och lite sparkar på mamman eller pappan somnar han sött och allt det där jobbiga med läggningen bara försvinner i glömska och man undrar vad det var som var så jobbigt? Finns inget vackrare än ett sovande barn. VÅRT barn. Den där egentiden som man sedan ska ha den försvinner ofta i någon slags trötthetsdimma där man nästan somnar på soffan och liksom glömmer bort allt det där viktiga, som egentligen inte är så viktigt. Sängdags och sen kommer det en ny dag som ser ungefär likadan ut. Det här är vardagslivet, vårt liv och jag ÄLSKAR det! :)

Skulle dock inte skada med lite sol på den bleka nosen, och börjar så smått längta till varmare breddgrader och maj-månad då vi lämnar Sverige för ett litet tag! :)




Menia Beach Hotel på Kreta. Vi ses snart! :)

1 kommentar:

Emelie sa...

Vilken trevlig blogg du har! Jag kikade igenom dina inlägg för jag blev så inspirerad av din inredning. Huset har blivit kanon! Jag såg även inlägget om graviditet och att bli gravid - som inte är så lätt alla gånger. Det känns "skönt" att läsa om någon som varit i liknande situation som den som jag/vi befinner oss i nu. Tack för en bra blogg!