söndag 29 januari 2012

Det tar sig

Hy vilket kallt väder vi fått här nere i söder! Jag som hållit mig inomhus sen i tisdags fick en smärre chock när vi idag var ute, isande kallt var det. Jag är en sån som verkligen hatar kyla, föredrar värme och att svettas alla gånger framför att frysa. Längtar så till vår och lite mer värme, och för att inte tala om sommaren! Kommer bli en bra sommar med mycket roligt som händer, bland annat bröllop för en av mina fina vänner, Emma och hennes Jacob. Så sommaren ser vi fram emot! :)

Trots att helgen varit bra och bestått av både umgänge med nära och kära samt lite korvgrillning i kylan så hänger den förbannade förkylningen kvar. Är nästan sämre nu igen efter en dag med en del utevistelse. Så långdraget är det men jag antar att jag är världens sämsta på att vara sjuk. Vila är inte min grej och känner jag mig det minsta lilla bättre så går jag på som vanligt och det straffar sig tydligen. :( Elliot är i alla fall bättre från sin förkylning och det är ju nästan det viktigaste! ;)

Laddar för lite lösgodis och Wallander på fyran och hoppas att jag snart blir helt frisk. Kvällen kommer spenderas i soffan i vårt nyrenoverade rum här uppe! Dock är det lite provisoriskt möblerat och ännu inte helt klart och piffat, men det tar sig i alla fall! :)

En liten sneak peak bjussar jag på!

Inga kommentarer: