fredag 23 juli 2010

Glest ...

... mellan inläggen blir det men jag har verkligen noll ork/lust till att sitta framför datorn just nu! Är så varm så det är helt sjukt! Även om det varit lite svalare i luften idag svettas jag hela tiden så jag kan inte sitta stilla. Måste hela tiden sysselsätta mig med något för att inte känna hur det rinner av mig, eller sitter jag pall framför bordsfläkten. Så för att göra er (och även oss) besvikna så har inte Blixten kommit ännu! :/ Hade väl anat att det kunde bli såhär, alltså att det inte var givet att h*n skulle komma tidigare bara för det varit som det varit med mina blödningar och allt. På tisdag är det den 27 juli, helt sjukt. Men h*n får gärna titta ut när som helst, längtar så oerhört! Känner mig redo nu!

Idag har jag storstädat huset och ikväll har vi varit på kalas hos mormor och morfar, han fyller 83 år på söndag. Alltid lika mysigt att träffa släkten och idag fick jag även träffa kusinen Malin som varit på Bali i 10 månader, ett kärt återseende! =) Ätit gott och skrattat har vi gjort och nu är jag så trött att ögonen snart trillar igen. Problemet är ju bara att nattsömnen är lika med kass/obefintlig så det känns alltid lika ångestfyllt att gå till sängs nuförtiden tyvärr.

Har för övrigt känt en förlamande trötthet de senaste dagarna, måste försöka sova mitt på dagen för att orka med, antar att det är kroppen som behöver ladda batterierna. Går alltid bättre att slumra till på dagen än på natten, väldigt konstigt! Trycket neråt har ökat något och svullnaden i ben, fötter, fingrar, händer och ansikte är nu värre än någonsin. Känner mig så stor och vätskefylld och det gör riktigt ont att gå. Några längre sträckor är det verkligen inte tala om, kan inte plåga mig så mycket! Känns som om man har ett stort klot vid blygdbenet som trycker neråt och på nerverna som går ut i benen. Hoppas snart detta är över för vissa dagar är jag så less att det inte går att beskriva.

En annan sak med som jag tror att vissa i min närhet oroar sig över är huruvida vi fått Blixten eller inte. Jag kan lova er som känner mig väl (närmaste vännerna) och som tillhör familjen att ni naturligtvis INTE kommer att få veta det via bloggen eller facebook. Vi kommer så klart att meddela våra nära och kära FÖRST, dvs ingen kommer behöva snoka runt på Internet för att få veta! Så har ni inte hört något så är det heller inget som hänt! =)



Svullen i ansiktet ...






De andra spelade kubb, jag vart domare!



Jag och världens finaste mormor. Morfar i bakgrunden!




Privata bilder

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Har faktiskt funderat på om bebisen redan kommit. Som sagt, att man haft problem under graviditeten är ju ingen garanti för att man får tidigare.
Hoppas dock att ni snart får träffa er bebis!:)
Kram