fredag 2 juli 2010

A good day!

Hej! Idag har det varit ännu en underbar sommardag här, lovely! Nästan för bra för att vara sant, kanske lätt att man blir bortskämd med detta väder nu. Tror inte det kommer hålla sig hela juli, men det är många som säger att det ska det. Ja ja, vi får la se! =) Hoppas kan man alltid.

Dagen har varit lugn och skön. Började med en lunch med min älskling i Hörvik (ett fiskesamhälle där jag växte upp som ligger granne med Hällevik där vi bor nu). Han är där och jobbar så vi passade på att luncha ihop på ett nytt ställe där som hade gudomligt god mat. Kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad det heter ,men tror det kan heta "Kajutans Skafferi" eller ngt liknande! I alla fall var det så fint inrett där inne, blev helt såld! Hade köpt massor med gamla matbord och stolar, målat om dem och klätt om stolarna, supercharmigt! Var så mysigt inne, och även ute på terassen där vi satt och åt. Tyvärr tog jag inga bilder inne men jag rekomenderar helt klart ett besök där om ni är i Hörvik. Ligger vid den nya båthamnen, inte svårt att hitta alls! Kommer definitivt bli fler besök där i sommar, förhoppningsvis med barnvagn! =)

Efter lunchen begav jag mig till stranden i Hällevik tillsammans med mamma, syrran och hennes vänner. Var alldeles för varmt att sitta här hemma idag så jag vågade mig faktiskt ner till playan, inget jag ångrar kan jag säga, var sååå skönt! Underbar känsla! Träffade även söta Malin som jag satt och snackade med, så timmarna försvann snabbt! Så härlig dag det varit idag och jag har verkligen laddat med en massa positiv energi nu! Behövs med tanke på hur nervös jag faktiskt blivit inför förlossningen, kan inte fatta det, har inte varit det innan ...Men nu kan jag inte tänka på något annat. Längtar så tills Blixten är här och det är över.

Hoppas ni alla får en underbar och varm helg vart än i landet ni bor!




















Blev tyvärr inte så många bra bilder, då jag inte fick fota för sambon som tyckte jag såg ut som en turist med kameran!


Privata bilder

4 kommentarer:

Caroline sa...

Hahaha turist med kameran...dessa män alltså ;)

Ser ut att vara jätte mysigt!

Önskar dig en härlig helg

Grodmamman sa...

Ser jätte mysigt ut!
Och sedan måste jag bara säga att jag tycker att du är så fin på dina magbilder!:)
Kram

Evelina sa...

Hej!
Ville bara säga att du är så himla fin på alla bilder! Lycka till med förlossningen. Det kommer att gå jättebra!

Nina sa...

Vad roligt att läsa att du haft en bra dag.
Nervös inför förlossning är dom flesta, speciellt mot slutet då man inser att man snart ska in och föda..förut har man "bara" ägnat sig åt den växande magen.
När det HELA sätter igång är det bara att hänga med, det kommer att gå bra ska du se, snart har du ett litet gry på bröstet som är det vackraste du någonsin sett..Kram