onsdag 30 juni 2010

Leverans!

Idag har den äntligen kommit, vår fina, fina barnvagn! Är så nöjd med den, bara älskar den! =) Även om nu inte Blixten ligger i den har jag provkört rundor runt här på tomten, känns så lätt och smidig och tror vi kommer trivas bra ihop! Hoppas Blixten också kommer trivas i den, ser så mysig ut att jag inte tvekat att ligga där och gosa! Tack snälla, snälla mamma och pappa för den fina vagnen och bilbarnstolen!!








Gallerfilten från Lundmyr och Burberry-skötväskan har dock jag köpt! :)



Ikväll har min bästa vän Carro varit här på besök. Vi har fikat och snackat massa, precis som vi brukar! =) Fick jättesöta presenter av henne, tack så hemskt mycket vännen! Vi satt ute på innergården en stund, men sedan försvann solen och det blev lite kyligt. Idag har inte solen visat sig hela tiden här i Hällevik men det har verkligen varit supedupervarmt ändå! Jag kan knappt vara ute när det är så, känns som om jag ska flyta bort, ha ha! Hade inte varit helt fel att doppa sig i havet, men jag väntar nog med det!



Presenterna jag fick av Carro! Fick även ett paket idag med presenter av min andra vän Emma! En superfin sjal och ett par söta öronhängen! Har så fina vänner!





Jag och Blixten i magen idag!



Igår var jag hos BM igen för sedvanlig kontroll. Allt var bra, Blixtens hjärtljud låg på runt 149 slag/minut, SF-måttet var perfekt likaså mina prover. Blixten har nu även fixerat sig och huvudet är inte ruckbart. Det har jag misstänkt då jag har ett oerhört tryck neråt och det gör ont på ett annorlunda vis mot innan, liksom pirrar och drar ut i ljumskarna. BM kunde inte säga när hon trodde att Blixten ska titta ut, men jag behöver iaf inte vila och vara stilla nu längre, så skööööönt! Dock märker jag att jag får ont i varenda kroppsdel när jag rör mig, så några långa promenader blir det nog inte tal om innan h*n är ute!

Åh, vad vi längtar nu! Dock är jag oerhört nervös inför förlossningen, har inte varit det innan, men nu känns det så nära och det blir så påtagligt. Funderar mycket på hur jag kommer hantera smärtan, har ju fasen så låg smärtgräns ... Hoppas, hoppas allt går fint bara! Är så dum och lyssnar på allas sräckhistorier med, och tror naturligtvis att det värsta ska hända oss ...


Bjuder också på lite nya bilder på husets framsida. Tycker nog det börjar likna ngt
nu! =)



Nytt fasadnummer kom upp, äntligen!





Nu fattas det markiser som blir nästa projekt, funderar på mörkgråa ...



Privata bilder

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vagnen liknar den min moster har och den ÄR skön att köra. =) Dra den dock inte bakom dig, då tippar den super lätt...

Fin du är, nu så här i slutet.. du har varit fin hela tiden.. ;) följt er här på bloggen... Lycka till nu i slutet... snart i början av ert nya liv me Blixten <3

Josefine

Anonym sa...

149 slag i minuten, en flicka?=) Spännande, snart får ni veta! Vad gäller din förlossning, lyssna INTE på alla andra, jag har hört att varje förlossning är unik, inte den andra lik. Dessutom; fött barn har kvinnor gjort i alla tider, utan hjälpmedel dessutom och tänk vilka fantastiska det finns att tillgå idag. Det kommer gå hur bra som helst, fixar du! Kramar från Hällevik.

zalina sa...

Jätte fin vagn :)

Jaså, ni bor också på tre. Coolt! Det vart ju klockrent och skriva T R E istället!

Grodmamman sa...

Snygg vagn! Önskar att det fanns så snygga när jag valde!:)
Som sagt, alla förlossningar är olika och man kan inte jämföra sig med någon. Sedan är det ju en "positiv" smärta då man får något underbart för det!:) Och konstigt nog så glömmer man den fort!
Lycka till!
Snygga "fasadsiffror" också. Kul att skriva numret så där.
Kram

Caroline sa...

Så himla vacker du är i din mage!
Tror också att jag kommer vara livrädd inför en ev kommande förlossning, är nog helt naturligt för man vet inte riktigt vad som komma skall men jag tror det kommer gå jätte bra och du kommer klara det galant, ta det lugnt o tänk positivt! :) Jag hejar på dig! :)

Kram kram!

SOFIE sa...

Heeej gumman! =) Erat hus är verkligen jätte fint! Och vad fina du och magen är! <3 Vagnen likaså! =) Jag är också lite nervös inför förlossningen, (fast det är ju en stund kvar för mig, så inte så mycket, men det börjar ju närma sig ;) just för att jag har sådan låg smärtgräns också! Men det är klart vi klarar det, alla andra lyckas ju (trots skräckhistorier och allt;) så varför skulle inte vi klara det!! All lycka till er!! Massa kramar!

Melanie sa...

Min bebis är också fixerad, vi var hos barnmorskan i tisdags. Spännande:)

Anna sa...

Åh! Snygg skötväska! Och fint hus!

sara - mamma till wilda sa...

Den vagnen har vi oxå och jag älskar den. Blir dock lätt baktung så lasta inte för mycket i den SNYGGA väskan =)