onsdag 9 juni 2010

Svar!

Tänkte svara på några kommentarer som jag fått! =)

Emma frågade hur jag gjort med våra gardiner som bland annat hänger i vardagsrummet. Det är svärmor som sytt dem så den äran kan jag inte ta åt mig! ;) Men hon har i alla fall sytt en kanal längst upp och längst ner på kappan som vi har stoppat in en tunn, flat träpinne i. I den översta kanalen i träpinnen har vi sedan fäst som små öglor på baksidan (finns att köpa typ överallt)som gör att man kan hänga upp gardinen. Vi har valt att spika i små spikar i listen runt fönsterna och sedan bara hängt på gardinerna i öglorna. Inte alls så svårt, finns ett antal andra varianter man kan göra men vi valde detta. Hoppas du förstår annars får jag försöka förklara ytterligare! =)




Zalina undrade vart Pappelina mattan kommer ifrån. Den har jag klickat hem från webbutiken Hemlängtan, de har en massa fint!



Elin: Vad kul att vi verkar vara så "lika"! Ofta fastnar man för bloggar där man känner igen sig själv, det gör jag iaf! =) Kul att du kikar in här och läser, det uppskattar jag jättemycket! =)


Vill även säga att jag verkligen blir superglad för varje kommentar jag får och för de mail ni skickar. Jag försöker svara på dem så gott det går och när tid finnes. Om ni inte fått svar på mail ni skickat så skicka igen, ibland är jag lite glömsk(skyller på tillståndet jag är i!) och glömmer bort att svara! Alla ni som kikar in här är verkligen guld värda!

1 kommentar:

Grodmamman sa...

Om man inte vill skruva i fönster listen så kan man använda gardinstänger som man spänner fast inuti fönsterramen. Det har jag i vårt kök och i vår hall ochdet fungerar jätte bra. Sådana gardinstänger har jag köpt på Hemtex.
Kram