onsdag 9 juni 2010

11 år



Idag är det 11 år sedan jag och min älskling blev tillsammans. Tänk vad tiden går fort och tänk allt man varit med om under alla dessa år! Och nu ska vi bli föräldrar, ofattbart ...

Dagen har spenderats inomhus, vädret har varit skit rent ut sagt. (Och ni vet ju hur mitt humör blir då!) Sweden Rock festival har dragit igång här nere i Blekinge idag, närmare bestämt i Norje (ca. 1 mil från oss) och vädret kunde väl varit bättre för de som campar och sover i tält. Hy, lider med dem men antar att de värmer sig med diverse drycker istället! =) Vi var där förra året, men detta året blir det inget av naturliga skäl. Skulle dock vilja ta mig dit för att köpa en langos, blev så sjukt sugen på det igår och kom på att de faktiskt har det utanför festivalområdet. Får väl se om suget sitter i i morgon!

Blixten bökar runt och har sig som vanligt, vår lilla älskade skatt! Man märker att det börjar bli trångt därinne nu. Dock har min rygg, mitt bäcken och mina fogar tjabbat en del med mig idag så jag känner mig som en gammal tant. Längtar så tills det blir juli nu och efter vår bebis! =) Igår var vi hos Pelles föräldrar på fika, svärmor fyllde nämligen år. Vi tittade då på en massa bilder från när älskling var nyfödd och liten, och han var så himla söt! Kan ju alltid hoppas att Blixten blir lika söt som sin pappa för han var verkligen supergullig redan när han var nyfödd. =) Det är också så spännande om det blir en flicka eller en pojk. Innan har jag inte reflekterat så mycket över vad det kan vara, men nu börjar jag bli så nyfiken! Vem är det egentligen som bor i min mage? Pelle är övertygad om att det är en pojk, är inte speciellt förvånad över det. ;)










Dagens bilder på mig och maggen, är ju inne i vecka 34 nu, tjohoo! =)


Privata bilder

5 kommentarer:

SOFIE sa...

Grattis till era 11 år tillsammans! =) <3 Gud så spännande, snart får ni träffa lillisen i magen =)
Min sambo är också säker på att vi ska få en kille, bara för att han så gärna vill det ;) Hihi! Vi får se vad det blir.. =) I december är det 11 år sedan jag och min sambo träffades, så vi har också "hängt ihop" länge =) <3 Massa kramar och lyckönskningar till er!!

Anonym sa...

Grattis på er årsdag!! Nu är det inte lång tid kvar tills 2 blir 3. Själv räknar jag ner till sommar o semester. Va rädd om dig Nilla, men det är du ju =) KRAM Carro

Grodmamman sa...

Grattis till 11 år tillsammans!:)
Jösses, v 34, härligt!:)
Kram

Anonym sa...

Nej nej,det blir en flicka säger jag ju! Hälsa Pelle det!

janni sa...

O grattis till 11 år, det är lång tid så himla roligt!
så fin du är med magen också!