måndag 7 juni 2010

Less!

Hej!

Nej, jag är så less på näsblodet nu så det här blir ett litet depp-inlägg. =( Har idag (*peppar* *peppar*) inte haft något men har blivit förkyld på kuppen och att snyta sig är inget alternativ för då sätter väl fanskapet igång igen. Igår kom det två gånger, alltså ytterligare en gång innan jag skulle gå och lägga mig. Dock har jag en ny metod nu att få stopp på det så det höll bara på drygt 5 minuter tillskillnad från innan då det kändes som en hel evighet innan det gav med sig. Innan lutade jag huvudet lite bakåt och tryckte, vilket resulterade i massor med blod i halsen och munnen. En hel del blev tyvärr svalt ner i magen och en hel del spottades ut (superäckligt, jag VET!). Detta resulterade i att jag mer eller mindre klöktes blod tillslut. Läste sen på nätet att man istället ska låta det rinna lite över toan, samtidigt som man med jämna mellanrum trycker mot näsborren och håller ett tag. Släpper lite samtidigt som man kyler med is över näsryggen och i nacken. Håller näsborren igen och så upprepar man detta samtidigt som man successivt sätter sig mer och mer upprätt. Tillslut avtar det (blodet koagulerar i näsan) och det slutar rinna. Detta har nu fungerat två gånger så jag kör på det istället för att det ska rinna ner i halsen, jag klarar inte det mer! in BM rekommenderade även Noizol eller hur det nu stavas så jag ska se till att fixa det imorn!

Idag har jag alltså världens skorpa i näsan och ni kan ju gissa om jag vill slita ut den, men det går ju inte för jag är så rädd att det börjar igen så jag får snällt vänta ett tag tills blodkärlet har läkt. Hoppas förkylningen ger med sig och att näsblodet hittar någon annan att plåga. =/ Vågar ju inte ge mig ut eller ha några favvo-kläder på mig då jag droppade ner ett vitt favvo-linne igår, så drygt!!

När vi ändå är inne på krämpor så kan jag verkligen inte sova längre! Har så ont i ryggen på natten att det känns som den ska gå av. Samtidigt blir det täta toa-besök så man hinner aldrig få någon riktig ro. Och precis innan jag ska somna känns det som myrkryp i hela kroppen, främst benen, det liksom "spritter" i kroppen och jag kan inte ligga stilla, helskumt! Inatt gick jag tillslut ner och la mig i soffan, den är hårdare än sängen, och jag somnade direkt. Gick sedan upp och la mig i sängen när Pelle körde till jobbet och sov till elva, hör inte till vanligheten Får se hur det blir inatt, soffan eller sängen! Vill bara sova en hel natt men det är nog tydligen slut med det nu!


Lite bilder här hemifrån. Nya, rosa ljuslyktor och en svartvit pappelina, love it! (Tack Internet! =) Mitt olivträd trivs tydligen bra härinne, jag som hade tänkt flytta ut det i uterummet. Hmmm, kanske det ska få stå kvar här?











En magbild i vecka 33!



Privata bilder

8 kommentarer:

Melanie sa...

Känner igen det där med sömnen;-) Jag sover alltid på soffan numera, hårdare än sängen som sagt och jag får mindre ont i ryggen och sover mycket bättre. Roligt? Nja, men så får det vara nu och det är ju inte lång tid kvar som tur är:-)

Grodmamman sa...

Det är väl nu du tränas för vad som komma skall!:) Nätter utan sömn lär det ju bli en del av när bebisen väl är ute också.
Jobbigt med näsblodet. Hoppas att det slutar nu.
Kram

Lis sa...

Har samma problem med sömnen, sängen blir inte skön förän sambon lämnar på morgonen. Har hört att man ska ligga högt med fötterna/benen om det "springer myror" . Hoppas det löser sig med näsblodet. /lis

Anonym sa...

Åhhh vad fint ni har det hemma, super mysigt. Grym matta, själv har jag en budget variant från rusta *hihi*
Tur att Blixten blev nöjd med "skorna", Marianne sa att du blivit lycklig när du öppnade pakeket :-)
Träffade henne på jobbet.
Ha det bra Kram Titti

Vitt för själen sa...

Åå jag blir knäsvag bara jag hör ordet näsblod..jag svimmar!
Skönt att du inte har så långt kvar nu. Om inte förr, så ger det sig väl då. /Sophia

zalina sa...

Din stckaren, håller tummarna för att näsblodet ger med sig! Jag har hört att det är väldigt vanligt och blöda näsblod då man är gravid men ännu *peppar peppar* har jag inte gjort det en ända gång.

Vad söt magen din blivigt :) tänk att snart är det dax... shit, den tanken slog mig verkligen idag då jag var på föräldrautbildning då vi pratade en massa om andning, avslappning och amning osv. har fortf. svårt att förstå att det är JAG som ska bli mamma. Helt fantastiskt :)

Ps!
Var köpt du pappelina mattan, rååsnuygg!

Unknown sa...

"Restless legs" hade jag också när jag var gravid, det är tydligen helt normalt men extremt jobbigt. Har du låga järnvärden? Läste att det kan bero på det. Sova lär du inte få göra en hel natt på ett bra tag. Man vänjer sig ganska fort vid att vara konstant trött. :) Men det är det värt!
Superfina lyktor, ni har det såå fint!

Kram Lina

Hanna, mamma till Ellen sa...

Verkligen mysig blogg, och ni verkar ha så fint hemma hos er! ha en mysig dag!