söndag 27 juni 2010

Härlig helg

Hej på er!

Hoppas ni haft lika underbart väder som vi har haft här nere i Hällevik, det har verkligen varit högsommar! Dock njuter jag inte lika fullt som jag brukar då alla extrakilon gör att värmen emellanåt blir ganska jobbig och mina ben och fötter har svullnat upp rejält. Vet ju att det försvinner, men man känner sig ju inte supersnygg precis. Har inte heller kunnat vara på stranden av förklarliga skäl så vi har hållit oss här hemma på vår underbara innergård och när det blivit för varmt (blåser ingenting där) har vi satt oss framför huset där det blåser lite mer från havet. Man verkligen känner havsluften upp hit och hör båtarnas motorer snurra i vattnet, så man känner i alla fall närheten till beachen! =) Har även varit riktigt mycket turister här i helgen, Hällevik är ju en populär sommarort, så många nyfikna människor har gått förbi huset och kikat. Tycker det är kul när vår lilla by lever upp på sommaren, härligt!

Midsommarafton och min födelsedag var jättelyckad. Hade enormt mycket mensvärk på förmiddagen som jag trodde skulle förstöra en del, men det försvann sen och jag kunde njuta av dagen. Sillunch här hemma först och sedan grillning med vännerna. Underbart väder på detta och dagen var fulländad!


Våra fina familjer!



Jag och magen uppklädda dagen till ära! ;)






Gårdagskvällen spenderades i vårt uterum där älskling så fiffigt kopplat in en teve så vi kan titta därute också, underbart! Man vill ju inte sitta inomhus när det varit så fina sommarkvällar men så vill vi inte heller missa vissa teveprogram och VM. Nu kan vi få båda delar, perfekt! Vi hade jättemysigt med tända ljus och god mat! Blixten har ännu inte velat titta ut som ni förstår, varje dag som går känns spännande! From. denna vecka kommer jag röra mig lite mer iaf så får vi se om det händer något!


Här kan man skymta min fina bänk som jag fick av mamma och pappa när jag fyllde år. Den ska stå på framsidan hade vi tänkt!








Svullna fötter ...




Härinne myste vi igår!




Privata bilder

4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Fin du är på kortet!:)
Mysigt med ett sådant där uterum.
Kram

Vitt för själen sa...

Det ser hur fint ut som helst- du med. Kram Sophia.

Caroline sa...

Så mysigt det ser ut!

Och vilken UNDERBAR kofta du har på dig! :)

Cattis sa...

Vilket mysigt uterum ni har!!
Jättefin du var på kortet...

Kjamis Cattis