lördag 10 juli 2010

HOT, HOT!

Helgen är här ( jag har ju visserligen haft "helg" ett bra tag nu!) och det är om möjligt ännu varmare ute än vad det varit i veckan. Jag vet, jag vet att man inte ska klaga men jag är så fruktansvärt VARM, tung, SVULLEN och svettig hela tiden! Det tar verkligen på krafterna! Jag försöker verkligen tänka positivt men ibland vill man bara lägga sig ner och gråta så olidligt varm som man är. Jag är en sådan person som fullkomligt älskar att sola, bada och tål värme väldigt bra. Därför känns allt så avigt nu när man knappt orkar vistas i värmen. Har dock spenderat ett antal dagar nere vid stranden eftersom det helt enkelt svalkar mer där, är så varmt här hemma både inne och ute att det är omöjligt för mig att vara här mitt på dagen. Vi hoppas så att Blixten vill titta ut till oss denna vecka som kommer, längtar så oerhört mycket nu!!! Känns allt lite konstigt, eftersom man ställt in sig på att föda för tidigt, något som nu inte kommer ske, räknas inte som för tidig längre. Vi får väl se om h*n vill ut till sin mamma och pappa snart eller kanske h*n tycker det är alldels för varmt, lär ju höra hur mamma klagar hela tiden! ;)

Helgen blir för övrigt lugn. Det är festival i vår lilla stad Sölvesborg som ligger ca en mil härifrån så där har vi varit och ätit gott, träffat vänner och tittat på folk. Dock fick jag sådana outhärdliga smärtor igår när vi vart inne en runda på kvällen att jag inte kunde gå. Det strålar ut från underlivet, ut i höger ljumske och vidare i benet vilket gör att benet låser sig och jag inte kan röra mig en meter. Efter ett tag släpper det men det gör så sablans ont!! Inte kul att vistas bland folk när det blir så. Tror vi håller oss hemma ikväll, men vi får se. Ska i alla fall beställa pizza snart och mumsa i oss, orkar verkligen inte stå vid spisen i denna hetta.

Hoppas ni alla får en bra helg!


Projekt på G här hemma. Älskling har öppnat upp mellan kök och v-rum och sätter liggande träpanel på väggen som ska målas vit. Nu väntar vi dock på elektriker som ska koppla om alla kontakter. Kommer bli så bra tror jag!


Jag och Blixten innan en dag på stranden ...




Jag igår innan en tur till stan. Snart är vecka 38 också gjord, tiden går fort, fort!







Privata bilder

3 kommentarer:

issa sa...

usch jag vet verkligen hur du känner dig! går in i v40 imorgon och jag lider verkligen i värmen också. är själv en riktig sommarmänniska men nu kan jag bara inte med solen. har samlat vätska så jag ser hemsk ut, hela kroppen och tillome ansiktet. fy! men nu är vi snart klara med detta och får njuta av våra bebisar!

zalina sa...

Nä fytusan, visst är det skönt och få komma hem och sova i sin egen säng.

Jag hoppas att myran vill stanna i magen så länge som möjligt för helst av allt föder jag normalt och får en "normalstor" bebis. Men dom tror att den kommer max väga 3000 g då den föds.

Hur går det för dig då? Är det snart dax? Kram

Moa sa...

Smygläst ett bra tag...nu har det varit tyst för många dagar, bebis?