tisdag 27 juli 2010

Jodå så att ...

...här har det inte blivit någon bebis inte ... =( Lille Blixten är inte så punktlig. Som vi kämpat, jag och magen för att hålla det lilla livet inne och så behagar h*n inte att titta ut på självaste BF! Hade på känn att h*n skulle lura oss lite, men frågan är bara nu hur länge till man ska behöva vänta?? Vet att det max är två veckor kvar, men så länge vill vi ju verkligen inte vänta! Vill bara att det ska dra igång snart så själva förlossningen är överstökad, är ju så nervös för den! Ju längre tid som går desto mer oroar jag mig och tänker på den. Längtar så efter vår lilla bebis, men först måste man ju igenom det där, så är det ju bara. Och klarar alla andra kvinnor det så gör banne mig jag också det!



En mogen, färdigbakad bebismage i 40 fullgångna veckor!





Uttråkad och längtar ...



Privata bilder

13 kommentarer:

Lis sa...

Jag tror absolut att du kommer klara av en förlossning som alla andra. Tror ju förståss att någonstans under förlossningen så kommer du säga att du aldrig kommer göra om det, men när h*n är väl ute så kommer du tänka att de var värt all smärta när du får se er bebis! Lycka till ifall det skulle starta snart. =)

Anonym sa...

Vilken underbart vacker bebismage du har, jag är så nyfiken på vem som bor i den..drick schweppes, gå i trappor och sätt i gång med världens storstädning så ska du se att h*n vill komma ut snabbt som ögat..lycka till innan Måndag är du morsa :)

Melanie sa...

Ingen bebis här heller, vi är på plus 3 idag. Det är segt...ska till barnmorskan idag på koll, sen får hon GÄRNA komma! För hur det än är, så väntar man ju bara på att det ska sätta igång;-) Kram!

Melanie sa...

Att hålla på med städning, trappor och sånt där annat är ju bara hittepå. Inget sätter igång förlossningen, bebisen kommer när den är redo oavsett hur mkt man städar. Bättre att vila och samla kraft och ladda inför förlossningen så man orkar med. Kram!

Anonym sa...

Titta på bilderna så ser du att magen trillat ner nu :) häftigt!! Jag har oxå varit nervös för förlossningarna och det är bland det värsta jag har gjort. Men jag har gjort det 2 ggr och man får sån kraft o fixar saker man aldrig trodde man skulle göra. För att få i gång förlossningen föreslog en barnmorska på förlossningen sex. Vi provade men fy satiken vad ont det gjorde i fogarna så nej inte mer av det hihi!! Lycka till!!!

Therese sa...

lycka till med förlossningen,du kommer klara det bra precis som alla andra kvinnor gjort.håller med melanie,att göra olika saker för att starta igång förlossningen hjälper inte.jag försökte allt med båda barnen som storstädning,bära pellets,ut o gå,ha intimt umgänge,men hjälpte ej,gick över 3 veckor med sonen o 2 veckor med flickan,så det du kan göra är och ta det lugnt,och vila upp dig..h n kommer när den själv vill :)

Grodmamman sa...

Håller med de andra, vila du istället för att försöka med en massa för att få igång förlossningen. Som sagt, bebisen kommer när den är redo. Fast man vill ju inte gärna gå över!:)
Och självklart kommer du att fixa förlossningen.
Kram

Junitjej sa...

Wow, vilken mage!! Vackert!! Hoppas ungen tränger sig ut snart, så vi får veta vad det är för en filur.

SOFIE sa...

Gud vad gullig du är!! =) Hoppas lill blixten tittar ut snart! Mys! All lycka till er! <3 Massa kramar!!

Malin sa...

Vill bara önska er lycka till :-) Är inne och kikar varje dag ifall det har hänt något, men trots alla jobbiga veckor du gått igenom så trivs ju bebisen väldigt bra som inte kikat ut än. Massa med lyckönskningar iallafall! Kram!

zalina sa...

Eran lilla "blixt" kommer snart ska du se. Jag börjar känna mig lite övervänt på vran lilla myra också trots att jag ha 19 dagar kvar :)

Den som väntar på något gott..... väntar aldrig för länge :) vad gör du för att "förbreda" dig inför förlossningen, jag känner mig oxå rätt skraj trots allt.

Janni sa...

ooo vad fin du är med magen.. stå ut snart kommer bebis, när du minst anar det.. lycka till!

Hanna sa...

Vad fin du är med bamsemagen! Håller tummarna för att Blixten snart vill komma ut och att det går bra :)