lördag 24 juli 2010

Regn och shopping

Idag har det äntligen varit lite humanare temperaturer här i Blekinge och ingen är gladare än jag! 14 grader och regn passar mig alldeles utmärkt efter alla svettiga dagar och framförallt nätter. Fick till och med sova med fönstret stängt inatt, har inte hänt på länge! Tycker gott vädret kan vara såhär nu fram tills Blixten tittar ut känns inte som om jag pallar mer värme nu, men så får han gärna titta ut innan tisdag också! ;) Och jag VET att det är jobbigt att ha ett spädbarn i värmen också, men då har jag förhoppningsvis gjort mig av med all vätska i kroppen, det är den som är jobbigast i värmen. Sambon tycker dock inte vädret är lika mysigt som jag, inte andra semesterfirare heller kan jag tänka mig ...

Eftersom regnet öste ner här i förmiddags styrde jag och sambon kosan mot Kristianstad. Hade egentligen inget speciellt ärende, men var sugen på att kika in på H&M, ville köpa lite bebis-sockor eftersom vi inte har så många par. Och visst hittade vi lite smått och gott, finns så himla mycket fint! Nu lyckades jag hålla mig från att köpa allt jag stod och dreglade över, VET att vi får en hel del och så är det ju faktiskt roligare att shoppa sen när man vet könet också. Men åh vad mycket sött det finns!

Köpte även lite till mig själv, dock inget i klädväg, så svårt att veta vilken storlek man kommer ha när bebismagen försvunnit. Kan tänka mig att det tar ett tag att gå ner i vikt också så jag väntar med att titta på kläder till mig själv för nu. Men en lite finare amningsbehå samt två amningslinnen fick följa med hem. Även ny bodylotion med lukt äpple/vanilj och lite annat smått och gott. Är ju inte svårt att göra av med pengar när man väl kommer iväg! =)


Jag och maggen samt shoppingen!









Ikväll blir det mys med tända ljus inne, det var inte igår det hände!! =) Nya ljusslyktor som jag köpt i Handelsboden i Skogshagen pryder kaminen, en supermysig butik som ligger här i Hällevik. Har ni vägarna förbi så bara MÅSTE ni besöka denna ljuvliga butik!







Privata bilder

5 kommentarer:

Janni sa...

oo så fin din stooora mage är, så underbart vackert!
tack så mycket :) hon är verkligen så busig nu!!
hur mår du?
kramar

Lis sa...

Din mage har verkligen blivit stor, förstår att värmen tar hårt på dig. de har de gjort utan mage med. ni ser ut att ha så himla mysigt hemma hos er. =) Hoppas allt är bra annars med er? /lis

Melanie sa...

Här har det varit "dåligt" väder i över en vecka nu, idag spöregnar det. Och jag ÄLSKAR DET!! :-) Gud vilken skillnad det är att vara höggravid dagar som dessa, än mot när det var stekhett ute. Då trodde jag att jag skulle kollapsa så fort jag rörde mig alltså. Puh!

Ja nu är det verkligen när som helst, jag har bf idag så nu är det verkligen så man bara väntar och väntar;-) Vi får se när hon behagar att komma ut. Kram!

SOFIE sa...

Åh vad skönt för dig nu gumman med lite svalare väder =) Gud så häftigt, nu är det inte långt kvar tills ni får träffa lilla blixten! <3
Mysigt att shoppa, vilken fin amningsbehå! Och alla söta små kläder! Förstår att ni längtar nu! Alla lyckönskningar till er! Massa kramar!!

Lis sa...

ja, det är helt underbart att ha honom utanför magen. Jag hade dock lite problem i början att ställa om, att ha ett barn som var helt beroende av en o att de e ett heltids jobb, men nu 6 veckor efter så har jag kommit in i det nya livet o trivs som fisken i vattnet. Massa bebismys. /Lis