onsdag 14 juli 2010

Vecka 39

... bara rubriken i sig känns ju helt sjuk med tanke på allt vi gått igenom!

Jag lever ännu i alla fall och framförallt, vi är hemma fortfarande ... Längtar så efter vår Blixt nu så det är helt sjukt. Orkar inte göra någonting, är såå less, tung, svullen, TRÖTT, grinig rastlös, uttråkad, VARM, ja you name it! =( Vill verkligen inte klaga men jag känner mig så less på att känna såhär nu, om någon fattar vad jag menar ... Orkar inte ens vara social, orkar knappt träffa folk.

Dagarna ser likadana ut i den här sablans värmen rent ut sagt!! Jag vaknar, klibbig som en råtta, går upp och ger katterna mat. Svettas igenom frukosten, mamma ringer och frågar "hur det är", betyder egentligen "har du värkar?". Kör ev. hem till mamma och pappa i Hörvik och sitter på stranden med dem eftersom det svalkar något där. Pelle jobbar till tre, vi möts upp här hemma i ett helvetesvarmt hus, äter något, jag duschar, eventuellt sitter vi ute en stund och pratar innan jag blir less och går in och hamnar framför datorn och läser den ena förlossningsberättelsen efter den andra eller slår på teven. Framåt halv nio/nio får jag nästan alltid förvärkar som är som mensvärk. I lördags blödde jag också faktiskt, men när jag ringde FL tyckte de vi skulle avvakta och att det nog var på G snart. Jo, hejsan. Blixten kommer inte komma innan BF, jag vet det nu. Jag kommer gå över, och jag kommer må så här i tre veckor till. Förlossningen kommer väl bli sjujävlig med min vanliga tur ... Vill verkligen inte tänka så, men nu känns det så i alla fall.

Så ni som känner mig, nu vet ni läget. Osocial känner jag för att vara, tyvärr är det bara så. Höggravid i denna värme är så FRUKTANSVÄRT jobbigt att jag inte kan beskriva det med ord!! Och ja, jag är TACKSAM och lycklig över tillståndet men man måste få klaga också, värmen är ju inte human för de som inte är höggravida! Och om jag inte svarar i tele betyder det inte att jag är inne på förlossningen. Det tar som sagt en kvart för mig att ta mig från nerevåningen och upp om nu telefonen skulle ligga där, där kan förklaringen också ligga. Jag är väldigt inne i mig själv just nu på något konstigt vis, glömmer saker jag ska göra osv. Lite smått förvirrad ...

Längtar så efter dig älskade busunge!!!








Privata bilder

10 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, fy fasen vad jag lider med dig, vet exakt hur det är att vara höggravid i sommarvärmen, har varit det två gånger(dålig tajming)..och bägge gångerna var vidriga milt sagt..
be någon att köpa en golvfläkt till dig, hade inte överlevt utan min..

Melanie sa...

Åter igen, du är INTE ensam!! Jag känner precis likadant. Det är en PINA att vara höggravid just nu, något som ogravida verkar ha oerhört svårt att förstå. Som menar på att man ska allt "passa på att njuta av värmen" osv. Jag har lust att bara klappa till dom, men nöjer mig med att säga att "kom tillbaka när du själv är höggravid så får vi se vad du tycker då".

Mamma till Liam sa...

åhh vad spännande. Nu är det verkligen nära.

Min förlossning var inte lätt 28h från första värken, 10h tog det att öppna sig de 2 sista cm. Men gud vad värt det var när han kom ut! Allt det onda var som bortblåst! Jag var höggravid i december & jag svettades & stånkades och då var det kallt ute..., så lider verkligen med dig

Det kommer att gå jättebra, tur att det är vi kvinnor som föder & inte männen.. he he

Något jag tyckte var bra att ha med sig var en egen vattenflaska/träningsflaska. Eftersom annars får du dricka ur ett glas med sugrör... =)

Unknown sa...

Tänker på dig Pernilla. Det måste vara helt olidligt i denna värmen. Jag klagade i maj när det var 22 grader, haha! Din stackare, men Blixten kommer snart! Kram!!!

Grodmamman sa...

Lider med dig! Och man får klaga. Efter två missfall klagade jag också när jag väntade sonen. Det blir ju inte mindre jobbigt för att man fått vänta länge på att bli gravid.
Har en kusin som var höggravid när det var super varmt och hon var ute och gick vid sju på morgonen. Sedan låg hon med nedrullade persienner och med takfläkten på högsta nivå resten av dagen.
Kram

Melanie sa...

Den här veckan har vi haft det lite svalare och en del regn. och ingen har varit gladare än jag! :) Men det känns inte lockande att gå över i denna värmen, precis som du säger. Nästa grav ska bli bättre planerad från min sida kan jag lova, jag går inte höggravid en enda sommar till!

Nja inte direkt. Har också en del förvärkar, men inget regelbundet och det kommer och går. Tror hon trivs rätt bra där inne;-) 9 dagar till bf, bara att hålla tummarna för att våra små vill komma ut lite tidigare iaf. Kram!

Jessica Nellie & Oliwer´s Mamma sa...

va fin du är! och grattis till liten i magen :)

mysig blogg :)

ha en toppen fredag!

Anonym sa...

En bamsestor energikram till dig! Jag klagar också över värmen och är inte ett dugg gravid;-) /Sofie i Ystad

Anonym sa...

Måste bara fråga. Vagnen ni köpt, köpte ni den på babyproffsen eller beställde ni den från den tyska sidan någon annan tipsade om? Den är sååå fin.

Snart har ni er lilla blixt, lycka till

Anonym sa...

Måste bara fråga. Vagnen ni köpt, köpte ni den från den tyska sidan som någon annan tipsade om? Den är sååå fin.

Snart har ni er lilla blixt. Lycka till