söndag 4 juli 2010

Sommar, sommar ...

Hej på er!

Har åter igen haft en helt underbar helg, kan verkligen inte klaga! I fredags efter att jag och älskling lunchat så blev det ju stranden tillsammans med mamma, syrran och hennes vänner. Premiär för min del detta året, helt underbart! Kvällen spenderades hos våra vänner Lisa & Matte tillsammans med resten av "gänget". Vi satt ute tills klockan tolv på natten och snackade, fantastiskt! Det var krogrunda här i Hällevik den kvällen så det var liv och rörelse och musik i varenda hörn, så mysigt att sitta och lyssna på sommarglada människor. Lördagen spenderades också på stranden, det går verkligen inte att sitta här hemma och sola, är alldeles för varmt. Så skönt att det tar en minut ( i dagsläget tar det visserligen en aningens längre tid för mig) för oss att traska ner till playan, man uppskattar egentligen inte det när man är så van, men vi har det onekligen väldigt bra!


Redo för stranden




Hemma hos Lisa & Matte




Gårdagskvällen bjöd på ett besök på den lokala restaurangen Lax & Vin här i Hällevik tillsammans med vännerna, så himla god mat fick vi. Den ligger en bit från hamnen i Hällevik, på bästa läget och vi hade det sypermysigt, som vanligt! =) Fortsatta kvällen tillbringade vi här hemma på vår innergård. Killarna i uterummet med VM på tv:n och vi tjejer satt mest och snackade! =) Och idag har vi haft ännu en härlig dag på stranden, härliga sommar!


Innan Lax & Vin









Finaste Lisa & Mattias




Vi två. Jag ser gigantisk ut jämte Pelle, men jag sitter faktiskt på en ihopvikt filt. Och ja, jag har ju visserligen några extrakilo också ... ;)





Blixten är nu väldigt "bökig" och stökar runt en hel del i magen. Man märker att det börjar bli RIKTIGT trångt därinne för h*n nu. I och med att jag rör på mig mer nu så har jag ett enormt tryck neråt och det ilar ut i ljumskarna så ibland känns det som om hela högerbenet ska låsa sig. Tycker faktiskt det är en hel del obehagliga smärtor som kommer ibland, men det blir väl värre det som komma ska så jag försöker ignorera det så gott jag kan. Har haft en hel del mensvärk också de senaste dagarna, men den är mer ihållande, kommer inte som värkar. Är så svårt att veta om något är på G eftersom man inte vet hur det ska kännas. Men de flesta man pratar med menar att man verkligen KÄNNER när det är på G, så man får väl lite på det! Är både rädd men samtidigt förväntasfull inför att det ska sätta igång, rädd för smärtan så klart och HUR ont det gör, men samtidigt vet man att det inte är långt kvar tills vi får träffa vårt älskade lilla Blixten och se vem h*n är. Känns så märkligt, nu går jag snart in i vecka 38 och då räknas man inte som för tidigt född om h*n skulle komma, vilket vi är så glada för. Tänk när jag var i vecka 22 och blödningarna satte igång, usch vad jobbigt det har varit!

Nätterna är i alla fall skitjobbiga då det skär in som knivar i magen i vissa ställningar. Har jättesvårt att ligga på ryggen, så det får bli på sidan med en kudde under magen och med täcket mellan benen, det funkar bra ända tills man ska vända sig och då vaknar man. Många rundor till toaletten blir det också, så sömnen är inte ihållande för fem öre. Så nätterna är verkligen ingen höjdare nu. Men hoppas att det snart är över och att Blixten vill titta ut!

8 kommentarer:

Grodmamman sa...

Jag låg redan på sjukhus när värkarna började med sonen, så när jag skulle ha dottern så undrade jag också hur jag skulle veta att det verkligen var riktiga värker. Kan säga att man känner det!:) De är helt annorlunda än de förvärkar man har.
Tänk att du är i v 38 nu! Det trodde man knappt när du skrev att du fått problem så tidigt. Och de där jobbiga nätterna, det är bara för att du ska vänja dig vid att inte få sova hela nätter!;)
Kram

lis sa...

Ohh, saknar lite de där mysiga sprakarna inne i magen. Men det e helt underbart att ha honom utanför. Dock e det väldigt drygt för honom i denna värmen. Så va glad så länge er bebis ligger tryggt i magen.=) även om man vill ha ur de små liven... /lis

Melanie sa...

Det är samma här med sömnen. Har inte sovit sammanhängande en enda natt sen flera veckor tillbaka. Men det är ju som det är, och vad som förmodligen väntar en tid framöver också;-) Och att ligga på rygg? Då skulle jag avlida på direkten hahaha:-)

Janni sa...

Gud vad stor och UNDERBAR bebismagen är!! är det en liten flicka eller pojke i magen?

tack så mycket, det är såå mysigt du har en helt underbar tid framför dig!!

Kramar

helen gravid v37 sa...

vilken underbart vacker mage du har och vart hittar du alla klänningar och tunikor? Tycker de känns så onödigt nu att köpa mammakläder när de är så nära inpå men man vill samtidigt ha lite längre tröjor så man kan ha leggings till.
Har ni kollat könet? Kram från oss

karolina sa...

Härligt ni ser ut att ha det!

Snart dags ju, stort lycka till! Minns hur jobbigt det var att inte kunna ligga på rygg, det är super skönt nu efteråt:)

zalina sa...

Hej

Kan numera förstå hur frustrerande denna oro är för dig. Jag var på ett vanligt bm-besök i måndags och av nån anledning hade magen inte vuxigt någonting (den hade snarare blivit mindre) mitt sf mått som var på 32 cm för 2 veckor sen låg numera på 30 cm?.... Så jag fick snabbt tid på spec mvc där dom gjorde en viktuppskattning och vår lilla älskling uppskattades väga endat ca 1500 g dvs -37% under medel....

Känner mig just nu jätte nojjig och är förstås jätte orolig över att något är på tok. Dock verkar bebis välmående trots allt men fyfan för denna oro jag bär på hela tiden! Jag som har varit cool hela vägen tills nu.........

Carro Tjäder sa...

Hej svejs!
Det är väl på tiden att jag lämnar en kommentar :-) Jag har följt din andra blogg och hoppade så klart med till den här. Vill bara önska ett stort lycka till nu när det börjar närma sig!

Varm kram från mig!