tisdag 8 februari 2011

Det går neråt!

I natt har det verkligen varit storm! Trodde ett tag att fönsterrutorna till sovrummet skulle krossas eller nåt så kraftigt blåste det. Jag har som följd av detta sovit väldigt dåligt/oroligt inatt och vaknat flera gånger. Lilleman har dock sovit bra så det verkar som han inte märkt av vädrets makter!


I morse var det i alla fall jättehärligt väder, så jag trotsade den blåst som faktiskt fortfarande höll igång och gick med barnvagnen hem till Åse där vi skulle ha mammaträff. Var helt slut när vi kom fram för det blåste en hel del fortfarande, var svårt att andas emellanåt! Hemma hos Åse hade vi en jättehärlig förmiddag och jag förundrades hur mycket de andra bebisarna vuxit sen sist, händer mycket på drygt en månad! På hemvägen hade det stillnat så vi gick en extra lång väg hem för lilleman somnade i vagnen. Fick riktiga vårkänslor där i solen och nu känns det inte alltför långt borta! :)

Igår tränade jag dans för första gången på över ett år! Gud vad kul det var och idag har jag så ont i benen! Riktigt otränad kände jag mig och mina extrakilon gör att hela kroppen känns tung och klumpig. Men ... vågen bjöd på en rejäl överraskning häromdagen när jag vägde mig, -6 kilo! Har kämpat i nästan 4 veckor med kosten och dragit ner rejält på kolhydrater kombinerat med inget godis och ingen läsk. Resultatet var över förväntan och jag känner mig jättestolt och ännu mer taggad att fortsätta på samma spår. Har ambitionen att gå ner 5 kilo till och hoppas det går med hjälp av kosten samt dansträningen och promenader.

Även om kilona börjar försvinna är ju kroppen långt ifrån vad den var innan så det gäller nog att träna en del också. Allt är ju så slappt! ;) Kan ju avslöja att jag vägde 87,7 kilo när vi kom in på förlossningen den 1 augusti, 27 kilo gick jag nästan upp. Med tanke på att det "bara" är ett halvår sen är jag faktiskt rätt nöjd med hur min kropp ser ut i dagsläget, även om den bara kan bli bättre! ;)


Bilder från i somras. Här var ja stooor, trööött och VARM! Nej fy bubblan, aldrig mer höggravid på sommaren om jag får välja! :)








7 kommentarer:

Vitt för själen sa...

Gud så vacker du var!

Och vad "duktig" du är som håller igen på kolhydtater..jag försöker, men inte jättemycket karaktär här- hehe!

Må gott, kram Fia

Zalina sa...

87,7 ren kärlek! Se det så istället :-)

Grodmamman sa...

Du är så fin på bilderna!:)
Duktig du är med vikten också.
Kram

Hemma hos Katta sa...

Vad duktig du är!

Usch, försöker också komma tillbaka såhär drygt ett år senare men det är ursvårt. Själv måste jag komma igång på allvar med träningen för annars får jag nog dras med min lilla degmage för alltid är jag rädd! ;)

Kraamar

Elin sa...

Jag tycker du var jättefin som gravid :) & tänk vad fint som kom ut av det! Men självklart vill man ha den kropp man är van vid, jag är i samma läge, och jag har inte ens en graviditet att skylla på :P Jag vet inte om du kommer ihåg vem jag är, men jag skrev till dig för något år sedan kanske, jag läser också till lärare :) Jag ska göra praktik m.m. i Kenya under mars månad, så om du vill får du gärna titta in hos mig :)

SOFIE sa...

Vad duktig du är gumman!! Gud vad roligt att dansa igen!! Var alldeles för länge sedan jag dansade nu, och det är ju så himla kul!! Massa kramar!!

En liten del av mig sa...

heja dig, bra jobbat! bara att hänga i så fixar du det galant sen. Men även fast man gått ner, så är kroppen verkligen inte densamma som innan man var gravid. Det känner jag i hela mig. Jag har 3 kg kvar av mina 24 som jag gick upp under grav. Men det kommer ;-)Har väl gått ner och fått tillbaka spänsten i kroppen lagom tills det är dags för nummer två;)