torsdag 17 februari 2011

Nytt projekt och lite sjukt ... igen!

Hej på er där ute!

Ja, denna mamman sitter för tillfället upp nu men det har hon minsann inte gjort under eftermiddagen. Har nämligen gått och dragit på mig någon slags sjukdom ... igen! Var ju inte alls länge sedan jag var dunderförkyld och hade feber så detta var verkligen mycket ovälkommet. =( Och imorgon fyller min älskling och pappan i huset 31år så jag hoppas verkligen jag mår bättre tills dess!

Det hela började igår kväll. Jag tränade ca 15 minuter på min Crosstrainer och var efteråt heeelt slut! Är som sagt väldigt otränad och reflekterade väl inte så mycket över att jag inte orkade så länge men mattheten släppte liksom aldrig i kroppen vad kvällen led. Vid sängdags började jag hosta och det rev i halsen. I natt vaknade jag av frossa, huvudvärk och magont. Neeej, inte vintekräksjukan tänkte jag direkt, har fobi för att spy. =/ Somnade om och vaknade ändå hyfsat pigg, bara lite förkyld. Hade frukostdejt här hemma med min fina Carro och mådde bra fram tills hon hade åkt. Då jäklar bröt det ut med värk i varenda cell i kroppen och frossa så jag satt och skakade i soffan, kände hur febern steg inne i mig, blev alldeles varm inne i munnen och i hela huvudet, jätteläskigt. Elliot sov i två timmar, vilket var skönt för jag mådde så himla dåligt!

Efter en timme (!) började alvedonen verka och jag började känna mig som människa igen men supersvettades nu ut all feber. Min snälla, snälla svärmor skulle passat Elliot några timmar idag då jag skulle städat undan här och förbereda inför Pelles kalas imorn och när hon hörde att jag var sjuk så tog hon Elliot på en prommis ändå hem till dem där Pelle nu mött upp dem efter jobb. Städat blev det då inte utan jag fick sova och vila mig, skönt men jag har så dåligt samvete att min prins inte är hos mig ... =( Dumma, dumma sjuka, varför lyckas jag samla på mig en massa skit??? Kanske inte så konstigt med tanke på att man träffar olika människor hela tiden nu när man har barn, men nu får det räcka med sjukdomar för denna mamman. Känner nu att alvedonen börjar ta ut sin rätt så det får bli en "shot" till av den varan tillsammans med min jordgubbssmoothie som jag gjorde innan.

Ville visa en lite sneak peak av vårt nya projekt här hemma (ett av många i alla fall i mitt huvud!). Vi håller på att göra vid det ena rummet där uppe som ska bli ett extrarum/teverum. Pelle knackade fram teglet (borrade med nån slags maskin) på murstocken förra veckan, den löper upp genom det rummet. Det blev jättebra och kommer bryta av mot de vita väggarna och det vita (någon förvånad???) golvet. Än så länge är det verkligen KAOS i rummet med en massa byggdamm då herren i huset inte var smart nog att täcka allt innan han gick loss på väggen, karlar alltså!!! ;) Det största arbetet blir att röja ur all skit som vi samlat på oss därinne och sedan ska det vävas väggar, golvet ska målas (troligen iaf), fönster och tak ska målas och en fondvägg ska upp. Tror vi ska ha en fototapet därinne på vår lille prins men vet ej ännu! =) Sedan ska det piffas och jag vet EXAKT hur det ska se ut. Bara det att där är jag och sambon inte överens då han tror att han ska få ha sina fotbollströjor, flaggor och annat sån där (skit) och göra det till ett sport/teverum. Men de planerna lär nog endast bli planer... tyvärr!! ;)

Ja, detta kommer ta tid då vi prioriterar familjelivet (det viktigaste för oss nu) men när det väl blir klart kommer det bli superbra tror jag och ett bra extrarum man kan mysa i när man inte är överens om tevekanalerna! =)





Teglet ska borstas med en stålborste så det bli slätare och lite "renare", annars ska vi ha det som det är, tycker det är charmigt när det är lite sprucket och dant!




Sett från hallen när man kommer upp ...



Nej, nu väntar alvedonen på mig, tjing tjing!

3 kommentarer:

Hannanonien sa...

Tror att er metod var lite bättre än min, mejsel och hammare var ett lidande i fyra dagar och jag kan meddela att det där med att täcka över saker var något även jag glömde. Men fint är det med tegel iaf!

SOFIE sa...

Din stackare, usch så tråkigt att vara sjuk! Hoppas du blir frisk fort! Visst är det roligt med nya projekt och få inreda och dona!! =) Mys!! Hoppas ni får en underbar helg utan sjukdomar! =) Kramar!

Malin sa...

Att knacka fram tegel är det enda som vi inte behöver göra i vårt renoveringsobjekt..haha!!! Det är redan gjort:)

Kram Malin