måndag 14 februari 2011

Valentin

Hej på er!

Idag är det Alla hjärtans dag och även lillemans första namnsdag, han heter ju Per Elliot VALENTIN! Dock tycker jag denna dagen är precis som alla andra, känns inte som vi firar den nåt speciellt mer än att kanske laga nån extra god middag eller så. (Jo, in my dreams med min diet =( )Dock överraskade sambon mig rejält då han tidigare i förmiddags kom hem med en fin bukett rosor! Blev jätteglad för jag hade verkligen inte förväntat mig något då vi bestämt att inte köpa något till varandra. Det är de små sakerna i vardagen som gör det där lilla extra! Puss på dig mitt hjärta! :)

För övrigt är jag inte på mitt bästa humör denna dag. Framförallt är jag HUNGRIG och SUGEN på typ allt, allt jag inte ska äta! Har ju dragit ner på kolhydrater i kosten, men vissa dagar känns det bara tungt och man har lust att bara gå och ta det som finns i kylen, det man är sugen på. Denna kosten kräver lite mer planering och just idag har vi typ ingenting hemma som är gott eller nyttigt. Jo, ägg har vi visserligen, får väl slänga ihop en omelett eller nåt ... Pizza hade varit så gott nu, eller lösgodis, kanske kladdkaka?? Ja ni fattar, såååå jäkla sugen är jag ...

Sen känns det som jag inte gått ner ett gram fast jag vet att jag gjort det. Har ju tappat 6 kilo, men jag vill ju ner MER! Är så trött på mig själv, på kroppen, på HÅRET och den bleka fejjan. Känner typ för att klippa av mig mitt långa hår, men då ångrar jag väl mig. Usch och bläääää för sådana här dagar när allt bara känns FEL!

Det finns också annat som tynger mig idag, ibland fattar jag inte att jag kunde vara så dum och tro något annat. Jag är så trött på att vara den som sträcker ut min hand när det inte är någon annan som tar i den. Förstår ni?? Jag är tröööött, trött och åter trött på att vara den som försöker och som är villig att gå vidare. Varför ska man grotta ner sig i det som varit för?? Det tjänar väl inget till ... Livet är för kort för att gå och irritera sig på andra människor, man har ju nog av sig själv! Jag vill bara att alla ska må bra och inte gå och älta det som varit, därav den utsträckta handen, det verkar dock som om den förblir tom ...Tyvärr, för det hade blivit bra, det vet jag.


Förlåt för mitt supernegativa inlägg men vissa dagar känns allt bara blääää, och då kan det vara skönt att få ur sig det! Snart kommer min mamma hit och vi ska bege oss ut på en prommis när lilleman sovit klart. Hoppas mitt humör vänder till det bättre!




Lite bilder på älsklingen och hans nya vrålåk som han fått av mormor och morfar. Fyndade den faktiskt på Blocket och den är som ny! Tycker det är super att man kan fynda så fina barnsaker och dylikt till bra priser istället för att köpa nytt för hundratals kronor när de bara används en kort tid. Alla tycker inte så men vi är ju olika som sagt. Fyndade även en crosstrainer för 500 kronor så nu ska det börja tränas för fullt här hemma!






När han blir exalterad öppnar han munnen på vid gavel, så sött!

5 kommentarer:

Sofie sa...

Ta en extra lång promenad & unna dig sedan något gott ;) Jag har själv insett att min kropp (& då FRAMFÖRALLT magen) aldrig kommer att bli som den var före graviditeten men när jag tänker på att jag har haft min lilla Tuva därinne är det helt klart värt det :)
Var inte för hård mot dig själv ..

SOFIE sa...

Ja det där att gå och vara småsugen på något hela tiden känner jag igen!! Jag blir alltid såhär runt och efter jul, sött sött sött hela tiden! Det är jobbigt! Man blir ju lixom på extra "mys"humör när man är hemma och myser också och då tycker man det blir mysigare med något att tugga på! Jag har försökt köpa hem en massa god frukt till när suget sätter in.. men ärligt så "mättar" det inte suget tyvärr..inte just nu iaf! Det blir annorlunda när det blir vår och sommar tycker jag! Då har man inte alls det där suget hela tiden! En promenad är ju toppen iaf, det får tankarna på annat en stund =) Kram på dig gumman!

Familjen sa...

Åh, jag förstår precis. Ibland är det bara så och då är det viktigt att få snacka av sig. Du kommer känna dig bättre imorgon:) du är så duktig. Jag har två bloggar som brukar vara väldigt peppande att läsa. Olga röhnberg (tror det stavas så) hon är 5 barns mamma och personlig tränare. Massa tips på övningar och mat. Sedan kan jag även tipsa om Annika sjö som har en bra blogg med massa recept på mat med mindre kolhydrater:) många kramar

Charlotta sa...

Man FÅR gnälla och vara nere ibland. Be inte om ursäkt för det. Förstår att det är jobbigt när det infaller samtidigt som man inte får äta onyttigt. Gaah! :-) Annars kan ju lite hembakt vara tröst. Själv sitter jag med en slev och äter sockerkakssmet när det behövs. Men det är ju en hemlis...
Kram på alla hjärtans dag!

Erika sa...

Ny dag idag och jag hoppas att du fått lite positiv energi och kommer över dina negativa tankar. Sånt tar bara en massa energi ifrån en. KRAM