tisdag 22 februari 2011

Tufft

Kan lugnt konstatera att jag idag haft min hittills tuffaste dag som mamma. Att "Lille" också skulle smittas av mig var väl inte helt otippat, vilket också skedde i natt då febern bröt ut på honom. Stackars min lille plutt, han var helt otröstlig ett tag. Så många timmars sömn blev det inte för oss i natt. När alvedonen börjat verka var han helt plötsligt superpigg och ville upp och leka (!), så det fick klart bli som chefen bestämde. Inte jättekul kl halv två på natten men vad gör man inte liksom. :/

Dagen har varit gnällig, mest från Elliots sida men även jag har känt mig ledsen och nedstämd. Ledsen för jag känner mig som världens sämsta mamma som knappt orkar ta hand om min lille skatt för jag själv är dålig. Frustrerad på mig själv för att jag blivit irriterad när han har gnällt och gråtit och jag nästan varit för trött och utmattad och knappt orkat bära på honom. Har inte kunnat lägga honom ifrån mig en minut för det har gnällts i högan sky och skrikits så jag nästan fått panik. Min stackars lille pojk ... Så ja, idag har varit en ren skitdag rent ut sagt, inget jag tänker hymla om. Imorgon kan det väl bara bli bättre, eller?













I helgen var han piggelin och som vanligt. Finns inget värre när ens barn är sjukt. Tur är väl att det bara är förkylning och feber, finns ju de som har det mycket värre. Åh, nu fick jag ångest för att jag beklagar mig ...Men alla har det ju tufft utifrån sitt eget perspektiv. Och jag tycker faktiskt att dagen varit fruktansvärt jobbig, men det har ju att göra med att jag själv har influensan ...

3 kommentarer:

Frida Iveskär sa...

Jag håller med dig. Det är riktigt jobbigt att ta hand om både sig själv och sitt barn. Både du och jag verkar ha något virus efter oss. Jag håller med dig att nu får det vara nog:) krya på er! Kram

Grodmamman sa...

Kan inte din sambo vara hemma någon dag då för att hjälpa dig tills du känner dig bättre?
Låter ju inte kul att få dåligt samvete för att man är sjuk. Krya på er båda två!
Kramar

charlotta sa...

Min tjej är ett halvår och har (peppar peppar) inte varit sjuk ännu, men gnället finns ju där ändå ibland.
Vad jag försöker säga är att jag FÖRSTÅR dig! Man älskar dom små liven, men känner att man inte räcker till ibland.
Krya på er!!