onsdag 16 februari 2011

Såååå typiskt Pernilla :(

Hej svejs!

Idag har jag och prinseliprinsen varit på mamma/bebisträff med alla goa mammor och bebisar! Nu har man tankat positiv energi så det räcker för hela året känns det som! Har jag sagt hur mycket jag älskar våra sammankomster??, JASÅ, JA DET HADE JAG JU MEN SKITSAMMA, JAG SÄGER DET IGEN! :) Love it! Elliot älskar också att träffa sina fina kompisar, han sa det nyss nämligen! ;) Innan han slocknade här bredvid mig, tar på krafterna att hänga med gänget!







Tyckte det blev så tyst bredvid mig och när jag tittade så såg jag denna syn. Klart man måste se cool ut när man sover om man har AC/DC tröja på sig! ;)



Nu till annat ... Igår fick jag hem två saker jag beställt från Perlan living. Tummen upp för supersnabb leverans, sånt gillas! En liten hängande lykta i marockansk stil och en poster med mitt favoritcitat. Så klart skulle ju dessa ting fotas så jag kan visa er vad jag köpt. När jag tagit första bilden på postern ser jag att det blänker i den så jag ska fota om, och vad gör jag då tro??? Jo, TAPPAR så klart kamerajäveln i postern så det blir minsann ett märke i den fina, släta ytan! Jo, men detta är ju så typsikt mig så det finns inte! Har testat att hålla den mot väggen och man ser det faktiskt inte så tydligt, men jag VET om det och det retar liksom ihjäl mig!! Varför ska det hända just mig?? Flera småsaker som gått åt helt fel håll för mig den senaste veckan och jag gillar det verkligen inte! Som tur är så är det just SMÅSAKER, men man blir ju inte mindre irriterad på sig själv för det....

Sedan har jag fått lite förfrågningar här på bloggen och via mail om jag inte kan visa upp fler bilder av hemmet. Jovisst det kan jag, men just nu har jag en rejäl svacka när det gäller hemmet då det inte finns tid till att städa, fejja och ha det snyggt. Finns även så mycket om jag vill ha men som får vänta då mammapengen är rena svältlönen (jo jag tycker så), och därför känns det inget bra att lägga ut så mycket bilder här hemifrån just nu (om ni inte vill se ett stökigt vardagsrum med gåstol, hoppgunga, lekmatta och miljoner leksaker blandat med lite katthår och dammtussar!! ;)

Vi har dock påbörjat ett nytt projekt här hemma och bilder från det kommer inom kort! Längtar tills det är färdigt kan jag säga i alla fall! Är såååå himla glad att vi nästan gjort allt här hemma innan Elliot kom, för nu finns knappt nån tid till husrenovering, man prioriterar liksom bort det ( vi i alla fall, på gott och ont ska tilläggas). Dock finns det alltid saker man vill göra och framförallt ÄNDRA på, men det kommer i ett annat inlägg hade jag tänkt ... Man blir visst aldrig nöjd! :/















I paketet fick man också ett litet kort med info om retur osv. Baksidan på kortet hade ett så fint budskap så det tänkte jag rama in och hänga på väggen! Postern är här fotad innan jag tappade kameran och det blänker rejält, men kände inte för att ta någon ny bild när jag tappat den ...

4 kommentarer:

ANNA sa...

Ja visst får man en MASSA energi av våra mammaträffar:)
Håller med dig om renoveringen.
Vi är oxå duktigt glada över att vi nästan är färdiga med vårt hus, för det känns som om man varken har tid, ork eller pengar till det nu när man har en liten plutt:)
KRAM

Elin sa...

Typiskt! Vi har likadant, som väggord i sovrummet, jättefint är det :)

Zalina sa...

Haha nej nej inte än :-) på ett tag!!!!!

I love that budskap! :-)

Lindy sa...

För min del gör det inget om det är barnleksaker o.sv när du fotar ditt hem, säkert fint ändå. Fina väggord!