lördag 19 februari 2011

Rosa

Hej på er denna soliga lördag! =)

Dock kan jag själv inte njuta så mycket av solen som jag hade hoppats, men jag hoppas att alla ni som är friska och krya gör det! Är fortfarande kass, nu har det hela övergått till förkylning. Gissa om jag är trött på detta??? Herregud var ju knappt tre veckor sedan sist, har jag världens sämsta immunförsvar eller vad är det frågan om?? Är så himla trist att vara sjuk när det är helg också, då hela familjen är samlad och kan hitta på roliga saker. Istället får Elliot och Pelle fly fältet hem till svärisarna för jag är ju inte speciellt rolig att umgås med .. =(

Vaknade som sagt med feber idag igen och förkylning. När alvedonen verkat kände jag mig dock liiite piggare så jag dammsög faktiskt uppe och grejade lite, var så skitigt så jag kunde faktiskt inte låta bli. Nu får jag dock lida för det, känner mig helt urlakad. Hoppas jag är bättre till imorn, annars funderar jag att ringa doktorn på måndag och höra vad som kan felar mig, något måste det ju vara när man blir sjuk så ofta!

Igår fick jag också ett litet ryck på kvällskvisten när vi ätit pizza och firat Pelle lite. Var så trött på allt det mörka, lila här nere i vardagsrummet så jag bytte istället till rosa kuddar och lite rosa ljuslyktor. Passade bra till de fina, rosa tulpanerna Pelle fick på sin födelsedag. Känns mer vårigt och lite fräschare. Skulle vilja ha lite nytt att piffa med, men när man inte kan ta sig någonstans så får man istället leta i sina gömmor och se vad man kan plocka fram, finns faktiskt en hel del! =)

Nej, nu ska jag försöka vila lite innan Pelle och lilleman komme
r hem. Hoppas ni har en bättre och friskare lördag än mig!



























Även jag har gått på "trenden" att ta in lite lärkkvistar i hemmet. Vet dock inte vad jag tycker men de får stå så länge. Min snälle svärfar nappade på det när jag nämnde något om lärkträd förra veckan, så han plockade med lite grenar till mig! =)

9 kommentarer:

Elin sa...

Sen flera år tillbaka har jag också blivit sjuk väldigt ofta, har varit hos läkare flera ggr & de har tagit prover & sett att jag haft VÄLDIGT hög sänka (typ 70 när man ska ha runt 8), men de har inte kunnat förstå vad felet är, bara infektion typ, har fått antibiotika som hjälpt ett tag men visst blir man sjuk igen..

charlotta sa...

Fina inredningsbilder. Vad har ni för golv i köket? Syns ju inte riktigt på bilderna. Själv står vi och velar mellan mörkt klinker, eller ljust/vitt, till ett i övrigt vitt kök. Gillar ju ert :-)

Madeleine sa...

Tack! Vad gullig du är :) Det är så häftigt att jag nu tycker att hon vuxit och blivit jättestor, men om några månader när jag ser tillbaka kommer jag tycka att hon var sååå liten haha :D Kramar

Hannanonien sa...

Så fint ni har det! Ska bli så roligt att ses och se:)nästa vecka! Kramar

Lindy sa...

Fint du har det i erat hem! Visa gärna fler foton från köket :) hoppas du blir kry snart!

Anonym sa...

Det här med att du blir sjuk så ofta, kan ha med din kostomläggning att göra. Kanske är det så att du inte får i dig tillräckligt mycket med kolhydrater?

Vitt för själen sa...

Hejsvejs!!
Jag älskar med rosa..och nu längtar man ju efter sol & värme, så lite pasteller hjälper ju våren lite på traven!

Må så gott nu, och krya! /Sophia

SOFIE sa...

Åh så härligt att få piffa till det lite vårigare! =) Hoppas du piggnar till fort! Så himla tråkigt att vara sjuk!! Så kul att få se bilder från erat fina hem! Gillade bilden när man fick se en glimt av köket! Ser jätte fint ut! Och roligt att se från en annan vinkel! =) Kram på er!

Erika sa...

Krya på dig!