torsdag 16 juni 2011

Cykla!

Hej på er!

Hoppas allt är bra! Statusen med mig är tyvärr inte så bra, har gått och blivit sjuk igen! Började med världens halsont i förrgår och nu sitter jag inne med en dunderförkylning och ont i hela kroppen. Så trist men vad gör man ...? Antar att jag frusit lite det senaste när man tagit av sig till sommarkläder och så tror jag att AC:n i bilen gjort sitt! Det blir ju verkligen brännhett inne i bilen dessa varma dagar och då har jag satt på luften på full fräs och så blir man nerkyld snabbt, inte så bra kanske. Har varit så dålig att Pelle faktiskt stannat hemma och tagit pappaledigt och jag blivit sjukskriven istället. Känns som om jag inte har orken nu att ta hand om vårt lilla yrväder helt själv, han är ju inte stilla en sekund och jag kan knappt komma upp från soffan så det är ingen bra kombination. Det lider i alla fall ingen nöd på de två grabbarna! Medan jag ligger här inne och tycker synd om mig själv så har de varit på shoppingrundor och idag är de inne i Sölvesborg och myser runt med Patrik och Lilly, lite fuskigt faktiskt ... Men jag hoppas jag är frisk snart, har inte lust att ligga inne med någon långdragen förkylning när det är så varmt ute. Håll tummarna att jag känner mig bättre snart! =)


Något som killarna också gjorde igår, för första gången, var att ta en liten cykeltur! De hade köpt en cykelhjälm till Elliot så Pelle lånade en cykelsadel av farmor och farfar och så svischade de iväg! Jag kan säga att jag var superorolig att Elliot skulle trilla av, bli hysterisk osv, men det hade jag verkligen inte behövt vara för han fullkomligt älskade det! Nu längtar jag tills nästa vecka då jag fyller år, då ska jag få en ny cykel av mina päron med en ny cykelsadel till, då ska minsann jag och lilleman ut och göra vägarna osäkra! ;)




2 kommentarer:

Sandra sa...

Krya på dig!

Anonym sa...

God bedring Pernilla!
Du har en utrolig koselig blogg:)