lördag 18 juni 2011

Övningssnickare

Hej lördag! Fortfarande en förkyld sådan för min del men ändå liiite bättre. Idag är jag och lilleman all alone medan pappan är på äventyr. När lille har sovit sin nap tänkte vi ta och bege oss hem till Hörvik till mina päron och bli ompysslade där. Elliot har sovit lite oroligt inatt och gnällt lite och känts varm, så jag hoppas att det inte är någon förkylning på g för hans del. Inte så konstigt om så vore fallet eftersom vi är på varandra hela tiden, är ganska oundvikligt att inte vara det!

Jag hade med svårt att sova. Täppt näsa i kombo med studentfirande på Hanöhus och massa glada ungdomar resulterade i att jag mest låg vaken och grubblade. Tänk att det är 10 år sedan jag själv tog studenten. Tiden går, börjar bli gammal nu! ;) Nej, men jag är stolt när jag tänker tillbaka på vad jag har åstadkommit på dessa 10 år. Skaffat mig en lärarutbildning och fått ett fast jobb som jag trivs jättebra med, fina arbetskamrater och en toppenarbetsplats. Förlovat mig med min kärlek, köpt ett fint hus vid havet som vi i stort SJÄLVA renoverat. Har sååå fina vänner som alltid ställer upp och inte minst fått den STÖRSTA gåvan i livet, en liten son som är mitt ALLT. Så jag är mer än nöjd när jag tänker tillbaka på vad mitt liv fört mig. Känns bra och jag är så lycklig och tacksam för allt jag har! Skulle verkligen inte vilja vara någonannastans i livet än just där jag befinner mig nu! :))


Hoppas ni alla får en fin lördag!

Pappas lille övningssnickare! Undra vart livet ska föra vår lille prins ... Kanske går i pappas fotspår! ;)

3 kommentarer:

Helena - ullvi32 sa...

Klickade mig hit via ett gäng bloggar och ville bara säga att det du skriver i grova drag kunde ha handlat om mig :) Förutom det fina huset vid havet, hehe.
Utbildning, hus, man och barn (jag har två) och renovering på det, ja man är lyckligt lottad, som är och gör det man vill :)
Hoppas du har en bra helg!!

Elina sa...

Hej!
Jag kom in på din blogg av en slump för något år sedan och har sedan dess följt den. Jag har nu startat en egen blogg och har där lagt upp länkar till de bloggar som jag följer och du är en av dem. Så jag undrar bara om det är okej att jag har gjort det?
Hoppas du har en underbar helg!
Kram Elina

Anonym sa...

Har nu uppdaterat mig lite om dig o Elliot:) (Har inte haft FB i båten.)STORA killen som börjat gå, vad roligt. Hoppas du är frisk till onsdag så vi kan uppdatera ännu mer:) KRAM Anna & Ville