torsdag 4 juni 2009

All by myself



Hej på er!! Ikväll är jag "Gräsänka" eller vad man nu kallar det! Pelle är nämligen på årets höjdpunkt här nere, Sweden Rock Festival. Tror att de flesta känner till den, det är en stor rockfestival som anordnas i Norje, som ligger drygt en mil härifrån. Många kända rockband uppträder från onsdag-lördag, och naturligtvis skulle min lille Pelle dit! Så jag är helt ensam idag, kan göra precis vad jag vill och bestämma över vilka kanaler på tv:n jag vill se på! Problemet är bara att det inte är något bra just ikväll och jag känner mig rastlös. Mamsen ringde dock nyss och föreslog en promenad, hon hade nog läst mina tankar, så jag var inte sen att tacka nej trots att jag redan gått en runda efter jobbet idag.




För er som är nyfikna på hur det gick med mitt golv så kan jag meddela att det inte blev någon jättestor förändring när jag lutade om plankorna med skarvar i, men helt klart lite förbättring. Så nu kan jag stå ut med det, och tror även det kommer ändra sig med tiden när golvet slits. Ett trägolv ska ju inte vara perfekt heller, det är ju det som är lite charmigt! ;)


Inte sååå tokigt ....
Privata bilder

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade inte ens tänkt på det, om du inte sagt något! Golvet blev jättefint!

Grodmamman sa...

Det är kanske som med mycket. Man ser felen för att man vet var de finns och vet om dem. Jag tycker att det ser jätte fint ut!:)
Kram

jessi sa...

Fin fina bilder från ert ljuvliga vackra underbara hem!!!

kram

Anonym sa...

Det ser jättefint ut och precis som du säger är de olika skiftningarna/slitningarna en del av charmen med trägolven. Inbillar jag mig iaf, vårt köksgolv börjar bli lite slitet nämligen... :)
Mvh Linda

tinaminastina sa...

Jättefint !!Vilket härligt ljus i rummet!

trevlig helg på dej å kram!

tina

Fröken Fräken sa...

Jag ser då inga märken eller avvikande färg alls! Det kanske är lite som med mitt skåp, först tyckte jag ju att pappas karvande hade gjort värsta gropen i det, och nu har jag insett att det faktiskt knappt syns... bara för mig som har röntgenblick då...!

Lis - kvinnlig målare sa...

Golvet ser jättefint ut. Ljust o härligt. =) Gillar äver ert bord o stolar. Helt i min smak.
/Lis

Keena sa...

Hej! Fin blogg som inspirerar mig positivt både vad gäller bloggandet (som jag är alldeles ny på) och renoveringsarbete. Har själv just förvärvat drömtorpet som nu varsamt förvandlas från nergånget och ödsligt till vitt, vackert och välkomnande!
//Keena