tisdag 16 juni 2009

På dåligt humör ...



Hej på er ... Idag har jag verkligen varit på dåligt humör, inget har känts bra. Vet inte riktigt varför jag känner så just idag, vädret har varit fint, huset är nästan färdigmålat och snart är det helg igen ... Ändå är det något som trycker i mig. Har en massa annat som jag funderar på och som jag tyvärr inte kan påverka så mycket. Ibland blir inte allt som man tänkt sig och planerat, och då tänker jag inte på materiella ting. Önskar ibland att jag kunde öppna mig mer här, men känner ändå att jag inte vill det. Hur privat ska man egentligen vara i sin blogg, jag menar jag VET att det är väldigt många från Sölvesborg som läser här och som säkert gör det av ren nyfikenhet och som gottar sig i det ena och det andra. Så det är svårt ibland när man verkligen vill skriva av sig!




Nog om mitt svammel, kommer vän ångra imorgon att jag skrivit detta, men jag är en sådan person som inte kan låtsas vara på topp om man inte är det! Längtar iaf till söndag, då blir det nog en tripp till Ikea där det ska inhandlas ett sideboard till vardagsrummet. Och nästa vecka styr jag kosan iväg till ett vaaarmt land tillsammans med mina vänner, vi åker på torsdag på min födelsedag. Apropå det så har jag önskat mig en Bourgie av mamma och pappa när jag fyller år, hoppas, hoppas den snart är min! ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det svårt att veta hur mycket man ska skriva utan att utelämna sig helt.
Härligt med en resa med vänner. Ett perfekt tillfälle att ladda om batterierna.
kram kram

Grodmamman sa...

Känner precis som du. Vet att det är många som känner mig som läser fast de aldrig kommenterar och då är det ibland svårt att veta hur mycket man ska skriva. Hoppas att du får en bättre dag idag!
Härligt att åka iväg på en resa också, kanske välbehövligt för dig!
Kram

Anonym sa...

Livet är upp och ner och man kan inte alltid vara på topp. Man är ju bara människa! Och för att känna sig på topp, behöver man emellanåt, vara där nere och "vända". Att öppna sig på sin blogg, är kanske inte det ultimata sättet -välj istället dina vänner eller din sambo. Tyvärr gottar sig alltför många människor i andras olycka. Sorgligt, men sant. Men jag försöker alltid tänka att allt som händer, för något gott med sig och så blir man en erfarenhet rikare. Trevlig utlandsvistelse!

Maria sa...

Jag förstår hur du känner. Ibland är det jätteskönt och lite terapi att bara få skriva av sig. Tyvärr kan det slå fel då man inte riktigt vet vilka som läser. Det gäller att hitta en balans i det personliga man skriver.

Hoppas att det som tynger dig snart går över och att du får en härlig och avkopplande tripp med dina vänner.

Grattis i förskott.

Kramar Maria

Anonym sa...

Hoppas det inte är något allvarligt som tynger dig. Jag förstår dig, känner mig inte heller alltid på topp (gör någon det?) och det är jobbigt för det påverkar hela tillvaron och därmed bloggandet. Svårt att veta vilken gräns man ska sätta för hur personlig man ska vara. För mig känns det bra att kunna skriva om man är lite låg men samtidigt vill man inte gå in för mycket på detaljer.

Hoppas du känner dig bättre till mods snart! Kramar från mig!

/Malin I&D

Anonym sa...

förstår att det kan vara svårt , jag är en impulsiv människa så skulle jag ha en blogg och samtidigt va på mitt riktigt dåliga humör så skulle jag skriva allt rätt uppochner , men efter att ha grunnat på tex över natten så skulle jag nog ångra att jag lämnat ut mig så

så jag tycker då människor ju är nyfikna att skriv inget mer om det i bloggen utan ring upp vänninan din och bara utmeddet =)

tycker att du är precis lagom i din beskrivning & jag gillar din blogg då vi har samma smak , jag ska också inhandla sidobordet i nästa vecka

Jättekram / maja