tisdag 9 juni 2009

För exakt 10 år sedan ....

... skulle jag sluta ettan på gymnasiet. Jag hade länge haft span på en lintott som gick i tredje ring och som nu skulle ta studenten. Tror nog han hade lite span på mig med, kändes som det! För exakt tio år sedan hade studenterna en avslutningskonsert på en stor äng utanför skolan. Den snygge lintotten var en aning förfriskad, precis som de flesta av studenterna. Vi förstaringare var också med på festligheterna ute på ängen. För exakt tio år sedan kom denna lintott fram till mig på den där ängen, och frågade om jag "bangade" för att kyssas. En fråga som var nog så pinsam men som jag blev så himla glad för att värmen spred sig från tårna och ända upp i huvudet, jag blev helt yr. För exakt tio år sedan kysstes jag och lintotten, där på ängen framför skolan, framför alla andra elever som nog tycket det var lite konstigt.

På kvällen samlades alla elever på ett disco i stan. Mamma skjutsade in mig och mina kompisar till en förfest. För exakt tio år sedan sa mina vänner att lintotten garanterat gillade mig och att ikväll skulle jag definitivt få veta detta. På discot träffade jag lintotten igen. Men jag var blyg, han var blyg och vi höll oss mest till våra kompisar under kvällen. Men så kom sista dansen ... För exakt tio år sedan dansade jag där, på discot, med lintotten till Bon Jovis "Bed of roses", det kändes som om tiden stannade, alla andra försvann och det var bara vi två. För exakt tio år sedan frågade jag lintoten efter dansen vad som händer nu. Han svarade då; Det enda jag kan säga är det här ... för exakt tio år sedan stod vi och kysstes där, utanför discot, mitt i stan och jag var den lyckligaste lilla förstaringaren i hela världen.

För exakt tio år sedan blev det vi, jag och min lintott, min Pelle. För exakt tio år sedan blev mitt liv komplett, mitt hjärta helt, mitt liv större. För exakt tio år sedan hittade jag mitt livs kärlek.








Dessa underbara rosor fick jag idag, på vår 10-års dag samt ettåriga förlovningsdag. Jag älskar dig Pelle till stjärnorna och tillbaka ...

12 kommentarer:

Titti sa...

Åhh vad härligt det låter !! :-)
Fick en nostalgi känsla genom hela kroppen !!!
Tänk att det är SÅÅÅ länge sedan vi gick på furulund. 8 år sedan studenten !
Tiden går snabbt.
Underbart fina rosor !
Hoppas ni får en mysig kväll tillsammans :-)

Kramar

Anonym sa...

ETT STORT GRATTIS
ifrån oss!

Anonym sa...

åh gulle :D grattis! :)

chokladblomma sa...

Grattis!!!
Nu fick jag nästan en liten tår i ögat, lipsill som jag är.
Sååååå sött!
Ha det!
Kram

Lina sa...

Så fint :)Grattis till er

Grodmamman sa...

Härlig läsning! Grattis på 10-årsdagen!:)
Kram

Helena T sa...

Hej Pernilla!
Va gullig Pelle e som köper fina rosor till dig... GRATTIS!

×Snoffsan× sa...

åå..10 år <3 Grattis!

Jenny sa...

Stort grattis till er! Tänka att det var så länge sedan vi gick på gymnasiet.. Ha en underbar kväll båda två!
Kramar

Fotograf Elin Carlholt sa...

Vilken söt historia!

DRÖMHUSET sa...

Härligt härligt :-)
Grattis till 10 år!!!

Kram Sofie

PS. Golvet blev underbart snyggt!

jessi sa...

såå mysig kärlekshistoria ni har! stort grattis till er, länge leve äkta kärlek!!! hurraaa!

vi firar om 5 dagar 8 år som gifta, härligt!

just nu är jag dock ej så glad, vår lilla katt sjuk så jag är hemma o vakar, snart till veterinären!

kramisar