måndag 1 juni 2009

Ny vecka, nya problem!

Blir sent ikväll igen! Nu är första gången sen jag kom hem från jobbet som jag satt mig ner och verkligen pustat ut! Har varit ute på en långrunda med mamsen efter jobbet, samt fixat lite här hemma. Har tyvärr fått ett problem med vårt lutade golv som ger mig sån ÅNGEST!!!. Pappa och Pelle slipade nämligen skarvarna mellan brädorna när vi la in golvet för att få bort ojämnheterna. Men nu när vi lutat och såpat golvet så blir det liksom ljusare på de ställena, så det syns jättetydligt! Pelles mamma reagerade på detta direkt och menade att det inte kan se ut så! Jag blev ledsen eftersom jag inte vet hur vi ska göra för att få bort det! Har ju haft sånt slit med detta nedrans golv, så att slipa om hela golvet skulle skära djupt i mitt hjärta.... Orkar bara inte med mer nu!!! Funderar på om jag ska lägga på lut igen på de ställena runt skarvarna, för att liksom jämna ut det och sen på med en omgång vitsåpa igen ...

Vet varken ut eller in, någon som har något bra tips???!!!














Lite väldoftande syrener har fått flytta in ....


Privata bilder




5 kommentarer:

In my house sa...

Hallo... Det är samma sak när man målar ett golv,,,, där man slipar suger ju träet mycket mer,,, av färg eller lut..... eftersom porer m,m öppnar sig!!!! Så det va ju inte så bra =) nääää, jag ska inte få din ångerst större!!!! lägg på mer lut på dom ställena,,, ni ska inte behöva slipa om golvet för detta.... utan de ä helt normalt att slipade ytor suger mer än oslipade!!!!!


Kraaam j

jessi sa...

underbara foton från ert hem. tyvärr kan ej hjälpa med problemet ingen erfarenheten alls, men lycka till o hoppas blir bra!

×Snoffsan× sa...

åå..kan tyvärr inte hjälpa dig med det problemet... men ibland blir man bara så trött..att det aldrig bara kan bli som man vill =( kram!

Grodmamman sa...

Förstår dig! Så tråkigt att det blev så, du som var så nöjd!
Har tyvärr ingen hjälp att ge, men jag hoppas verkligen att det löser sig!
Kram

Signe 1 sa...

Härliga bilder du visar:-) Trist med golvet, hoppas det löser sig för er!! Kram Sofia