onsdag 24 juni 2009

S E M E S T E R !!

Äntligen har jag semester!!! Känns så himla nice, hela 4 1/2 vecka att bara göra det jag/vi vill!! Men först ska jag och mina tjejor resa iväg i fem dagar, vi ska nämligen till BARCELONA på torsdag, min födelsedag!! Ska bli så skoj att komma iväg och bara släppa alla tankar på renovering och hus. Jag har varit i Spanien många gånger eftersom min pappa jobbar där varannan vecka genom Volvo, men aldrig i Barcelona. Vad vi har läst så är det en perfekt stad för oss, med både shopping sevärdigheter och inte minst sol och bad! Känns fantastiskt att få komma dit och bara njuta av en annan kultur och atmosfär!





Tyvärr får jag ju lämna mina älskade hemma, dvs katterna och Pelle. Hoppas dock de klarar sig utan mig! ;) Mest orolig är jag nog för mina blommor, litar inte på att Pelle kommer ihåg att vattna dem! ;) Kommer dock hem på måndag, så förhoppningsvis står huset ( och blommorna) kvar!!


Ikväll har jag tittat när älskling spelat match och så har jag packat så klart! Dock hände en smärre katastrof igår, min resväska visade sig nämligen vara sönder!! I panik har jag ringt runt till nära och kära och frågat om jag kan låna någons väska, och tillslut fick jag låna snälla Helenas väska! Tack vännen, det får verkligen plats supermycket i den, så jag har garderat mig nu inför shoppingen! ;) Gäller ju att ha lite plats för det också!


Imorgon har jag som sagt min första semesterdag och ska fixa lite inför resan samt njuta av solen och det fina vädret, tänkte grunda på brännan lite inför resan! Har inte visat så mycket renoveringsbilder på sistone men lovar att det hänt grejer här! Huset är färdigmålat och på fredag kommer balkongen att fixas och ett nytt toa-fönster kommer på plats. När jag kommer hem blir det massor av bilder på det som hänt, jag lovar er! ;) Är så himla fint nu!!
Nej nu ska jag sova! Godnatt!

7 kommentarer:

Maria sa...

Grattis igen, och ha en underbart härlig vistelse i vackra Barcelona.

Kram Maria

Inspirera Mera sa...

Ha det så underbart i Barcelona!
Kram Sandra

Malin - Carlssonkarlsson.blogg.se sa...

Vad härligt med resa. Ha det underbart, så väntar jag med spänning på renoveringsbilder här hemma...hehe. Kram

Helena sa...

Grattis på födelsedagen.
Ha en riktigt trevlig resa´.
Kram på dig.
/Helena

Grodmamman sa...

Ha en underbar resa nu! Var i Barcelona när jag gick på gymnasiet. Vi lyckades få det till en "studieresa" och åkte under skoltid. Några sevärdheter blev det, men mycket sol, bad och fest också!:) Ni måste se "La Sagrada Familia", den tyckte jag var helt fantastisk.
Ha en bra födelsedag också!
Kram

Anonym sa...

Grattis i förskott!
Hoppas ni får det riktigt underbart i Barcelona!
Du ska veta att jag är inte så lite avundsjuk på dig! ;-)

Favoriterna sa...

Grattis till semsetern. Och ha det nu så himla skönt. Njut av ledigheten. Det ska jag!!!
Semesterkramar från Jessica