torsdag 28 april 2011

Blir inte roligare än så här ...

Hej hopp! Inget nytt här inte, fortsatt snorigt, hostigt, ont i halsen och ja ... blä säger jag bara för denna skiten! Men nu tänker jag inte gnälla mer så jag sätter punkt där!

Som sagt har "Gnälliot" har fortsatt på samma bana även dessa dagar med en hel del gnäll, frustration osv. Frestar en aning på humöret när man själv inte är kry, men vad gör man inte, bara att bita ihop! =) Min lille kille gör ändå framsteg så något ljus mitt i allt detta finns det ju! Idag har han tagit tre krypsteg så det går framåt. Han kan stå upp mot saker nu en kortare stund och nästan springer fram när man håller honom i händerna. Tror snart han knäcker hur han ska krypa, men som sagt nu är det en aning gnälligt och så fort han kasar ner på magen blir det rena rama ramaskriet från honom. Grannarna tror väl jag har ihjäl honom eller nåt! ;) Han har en riktigt stark vilja och är väldigt busig, ska pilla på allt han inte får pilla med, hmm undra vart han fått den starka vilja ifrån! Hihi, känner igen det där.

Även om jag är krasslig så kan man ju inte sjukanmäla sig som mamma så det har varit som vanligt här hemma, dvs två långprommisar har vi hunnit med idag. Hade faktiskt huvudet på skaft så pass mycket att jag kom ihåg att ta med kameran och fota vår underbara promenadväg som vi brukar gå, så underbart att bilderna inte gör det rättvisa! Önskar jag kunde förmedla lukten också genom skärmen, luktar verkligen vår och BLOMMOR! Love it! Elliot har somnat på båda rundorna, vi brukar tajma det så han är trött när man går, annars vill han gärna inte sitta stilla i vagnen några längre stunder, allt annat utanför är myyyycket intressantare så klart! Idag testade Pelle på deras prommis att vända sittdelen framåt istället för mot oss och det gillade han tydligen så det kanske man ska börja med på de rundor då han inte ska sova. Om det är sovstund som gäller kan han ju lika gärna sitta mot mamsen tycker jag nog så man har koll! ;)


This is heaven! Skog, natur och hav utanför knuten. Härliga Hällevik! =)

















Nehepp, nu ska denna morsan hosta sig i säng! Blir inte så mycket roligare än så här!

3 kommentarer:

Jenny Thorsen sa...

Åhh, får sån hemlängtan av dina bilder. Är ju så fint hemma. Är så trött på att bo i lägenhet inne i stan. Särskilt nu när det är vår och går mot sommar. Kämpar med vårt husletande men det går trögt. Känner med dig vad gäller gnällandet...hoppas det ger sig snart. kram

Grodmamman sa...

Vilken härlig promenadrunda!
Kram

Sandra sa...

Vilka fina bilder, Hällevik är verkligen vackert!