onsdag 20 april 2011

Happy Happy

Vi har hittills haft en en underbar vecka! I måndags träffade vi tjejerna Anna & Lina och deras prinsar i Sölvesborg och hade en helt underbar dag med värme och sol. Svettigt värre var det på vår långprommis! ;) Igår fyllde min vän Lisas son Love 4 år och jag och Elliot gick dit på eftermiddagen för att gratta honom och mumsa på lite tårta och kakor. Vädret var även igår härligt, fast liiiite kyligare än i måndags, men vi kunde i alla fall sitta ute och fika! Underbara vår! Elliot busade hela tiden och han älskar verkligen att vara ute. Han ska bara gå, gå och gå hela tiden, vi håller honom naturligtvis i händerna, men han är så stadig den lille plutten så jag tror inte det ligger alltför långt fram innan han går själv. Pelle gick när han var 9 månader, undra om det kan gå i arv ...? I nästan 3 timmar satt vi ute i solen igår, lilleman somnade gott i vagnen medan vi andra fikade och snackade en massa.

Lite senare på kvällen begav jag mig hem till min vän Martina tillsammans med Malin och Emma för att hälsa på Martinas lilla flicka Nilia som föddes den 6 mars. Hon var sååå himla liten och söt, alldeles ny liksom! Jag jämför väl med Elliot kan tänka, och därför upplevdes lilla tejejn så himla pluttig! Kan liksom inte förstå att vår prins har varit i ungefär den storleken, känns som han alltid varit så stor som han är idag! =) Jättemysigt var det i alla fall och vi blev bjudna på himmelskt god pastasallad och kall sås till det, såååå gott!! Efter bebismyset och en väldigt trevlig kväll med goa tjejer begav jag mig hemåt och snusade lite på min egna "lilla" bebis, längtade som en tok efter honom när jag var iväg! =)

Idag ska jag och pappan i huset på lite äventyr för oss själva och lille ska busa med farmor. Ska bli mysigt att få lite tid bara vi två! ;) Men först ska jag och lilleman på mammaträff med bästa mammagruppen så det är bäst jag sätter fart här hemma nu så jag inte skrämmer livet av tjejerna med bebisar när jag visar mig, ha ha! =)


Kompisar! =) Elliot och födelsedagsgrisen Love!





Jag och lilla, lilla Nilia. Kändes faktiskt ganska ovant att hålla en sådan liten varelse! ;) Är något helt annat att hålla andras bebisar än sin egen!




Förresten tänk att det igår var ett år sedan jag skrev det här inlägget. Minns rädslan, oron och paniken jag hade ... Tänk var som kan hända på ett år och tänkt vilken lycka vi fått uppleva under detta året!

3 kommentarer:

Zalina - Mamma till Olivia sa...

Jäklar bra gjort Pernilla! Jag längtar tills jag också kommer i form.

Då kanske du har en massa gosa recept att dela med dig av? :-)

Trevlig påsk på er!

Mia sa...

Jag vill också ha recept, tips, råd och inspiration! Du ser jättefräsch ut :) (Fast det gjorde du förut också :D) Men dela gärna med dig om hur du har gjort. Här är kampen mot gravidkilona i full gång :)

Hannanonien sa...

Kul att ses idag. Erkänn att du nu önskar att ditt hus hade lite mer rosa och blått på sig haha. Hoppas ni haft en mysig dag och att du shoppat loss rejält! Kram