tisdag 5 april 2011

Fullspäckat!

Hej på er! Hoppas allt är bra? Här har det varit full rulle de två dagarna av veckan som gått! :) Gårdagen bjöd på mysig träff med min vän Lina och hennes lille Lowe, mycket trevligt var det och god frulle fick vi med! =) Hennes lille prins fick inte den lättaste starten här i livet och de tillbringade många hemska dagar på sjukhuset. Till sist hittade de vad som var fel med lillen och nu mår han bra igen! Så skönt att se hur han växt och hur rund och go han blivit. Kan inte ens föreställa mig vad de gått igenom. Tackar varje dag som Elliot får vara frisk och kry, det finns verkligen inget värre än när ens barn mår dåligt och är sjukt. Vi är så glada att vi nu kan umgås med dem och att allt är som vanligt igen!

Efter besöket hos Lina så fick vi skynda hem för vår BVC-sköterska kom på besök. Hon gjorde BOEL-testet (som han klarade med bravur!) och vägde vår lille klimp. Jag hade tippat på att han vägde runt 10 kilo, men vågen stannade på 9200 gram så det var faktiskt inte fullt så mycket som jag trodde. Dock är han tung att bära på, så de där 9,2 kilona känns ändå, i alla fall i mina armar och i ryggen! ;) Skulle egentligen varit med jobbet och bowlat men eftersom sköterskan skulle komma fick jag avboka det, lite synd för det hade verkligen varit kul att träffa alla goa jobbakompisar. Ibland blir det bara för stressigt. Får ta en tur till jobbet snart och hälsa på känner jag, var alldeles för länge sen sist. Efter BVC-besöket fick vi lite mat i magen sedan for jag iväg på dansträning och var inte hemma fören strax efter nio. Då är man trött vill jag lova när man haft hand om en 8-månaders kille hela dagen, som dessutom har fått en väldig vilja på sistone! ;)

Idag har vi bara tagit det lugnt och myst, vi har även inhandlat lite vårblommor till framsidan. Dock vräkte regnet ner när jag planterade dem, men jag bara skulle göra det idag, regn eller inte, ha ha! Tog också en promenad, var väl inte det bästa promenadvädret men jag kände verkligen för att komma ut. Vi går varje dag och försöker trotsa vädret så gott det går, så det är bara att på med regnskyddet och sedan traska på! =) Och just det ja, jag och lillen har ju bakat också idag, det får vi inte glömma bort!

Imorgon ska jag ha Inredningsparty här hemma tillsammans med ett gäng goa tjejer, ska bli så kul! Det är Zelected By Houze`s fina sortiment som ska visas upp och jag längtar efter att få se deras produkter som de säljer denna våren. Kommer säkert bli en och annan beställning om jag känner mig själv rätt! Och just det ja, på förmiddagen är det mammaträff med bästa mammagruppen hemma hos Malin & lilla Stella. Fullspäckat var det ja! ;)



Bild lånad från zbh.se

2 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Tänkte att det kanske var dags att lämna en liten kommentar, jag har läst din fina blogg ett tag nu och jag kommer faktiskt inte ihåg hur jag hittade hit... Det är kul att läsa om er renovering och om söta Elliot.

Jag är också mammaledig med tvillingar som kom maj-10, ganska intensivt ;-) och kommer ursprungligen från lister...
//Malin

Sandra sa...

De har jättefina saker på ZBH men tyvärr så beställde jag servettringar för 4 månader sedan och har fortfarande inte fått dem:(