torsdag 14 april 2011

Spin

Hej torsdag! :)

Gårdagen blev inte alls så gnällig från lillemans sida som föregående dagar och jag fick nästan lite dåligt samvete för mitt förra inlägg. Men det är ju bara så att livet är inte alltid rosa med en bebis, speciellt inte när de kommer i de dära utvecklingsfaserna. Jag skulle kunna skriva om hur underbart det är att vara mamma jämt, om hur mycket vi älskar vår lille Elliot och hur snäll och gullig han är. För så är det ju för det mesta, men samtidigt är det också tufft emellanåt och jag vill kunna skriva av mig här när det känns så, få lite feedback och känna att man inte är ensam. Det finns inget värre än att känna sig som en dålig mamma som inte kan få sitt barn på bra humör osv. Nu handlar ju Elliots frustration i stort om att han vill ta sig framåt så förhoppningsvis försvinner den, men då kommer det säkert nya saker han kan bli förbaskad på! ;) Det är sannerligen inget lätt jobb att vara förälder! :)

Vi styrde i alla fall kosan mot Kristianstad igår för att hämta hem bygeln till sittdelen som gått sönder. Så klart var jag stressad och förvirrad som vanligt (ni som känner mig vet vad jag pratar om!) och la den trasiga bygeln på biltaket samt ett kuvert som skulle till Försäkringskassan med min nya lön. Jag lastade in lilleman och körde iväg. När jag kommer till Preem där jag skulle posta brevet upptäcker jag att varken bygeln eller brevet ligger i baksätet. Hade så klart glömt dem på taket!!!! Bygeln satt fastkilad i rälsen på biltaket och stod rätt upp, folk som mött oss har nog undrat vad fasen det var jag hade på taket som stack upp!! Haha! Men brevet var så klart borta. Fick lite panik då jag inte ville att någon skulle hitta kuvertet och ta del av min nya lön (är ju privat) så det var bara att köra tillbaka mot Hällevik och leta efter det vita kuvertet. Nästan hemma, innan man svänger in till oss, låg det mitt på vägen. Inte ett hjulspår eller nåt, ganska konstigt med tanke på att det låg på vägen. Slutet gott iaf, men fy vad jag kände mig dum! Måste stressa ner en aning, har för mycket i huvudet ibland.

Väl inne på Kids Corner i Kristianstad blev jag i alla fall kär i en superfin sittvagn från Brio! Den var jättefin, liten och smidig och en sådan skulle jag kunna tänka mig till Elliot när han blir lite större. Kan tänkas onödigt med två vagnar men den vagnen vi har nu är ju ingen lätt resevagn som man tar med sig smidigt överallt, så denna vore ett bra komplement till den lite längre fram. Den hade så underbart fin blå färg och så vitt chassi, superfin! Lilleman fick provsitta och han godkände den också! Hittade en bild men den var mycket finare i verkligheten!




Finns det kanske någon läsare som har denna modellen som sittvagn och som kan säga om den är bra, praktisk, tar liten plats mm?? BRIO Spin heter den!


Idag säger förresten jag och lilleman GRATTIS till världens bästa Carro som fyller 29!! Vi önskar dig en underbar dag på banken!! Hihi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack härliga Nilla & Elliot, kul med oväntat besök idag. KRAM

Carro sa...

Oj ville inte va anonym i förra inlägget /CARRO