måndag 18 april 2011

Soooool!

Jaaaa, idag är det underbart väder ute! Strålande sol och varmt och härligt!! Dagen ska spenderas tillsammans med goa tjejerna Anna, Lina, Nina och deras barn, ska bli mysigt!

Igår hade vi en riktig fixardag ute, fast vi fick alternera att vara inne med Elliot då han inte alls nöjde sig med att titta på vad mamma och pappa pysslade med! Vi fick en del gjort i alla fall men än är det mycket kvar att fixa med på vår stora tomt. Man får helt enkelt ta lite i taget har jag lärt mig. ;) Förra våren kunde jag inte grejja och fixa på grund av min graviditet och sjukskrivning och nu när pluttis är här får man vara glad om man får något gjort! Hihi! ;) Blev gräsklippning och planteringar och lite annat röj i alla fall och så tog jag och lillen vår dagliga prommis i längs banvallen och den helt underbara vitsippeskogen, måste komma ihåg att ta med kameran och fota nästa gång, det är så magiskt vackert! Dagen avslutades med pizza för oss föräldrar och sen en liten promenad för alla tre runt hamnen i den helt underbara söndagskvällen. Allt var stilla och det var så behaglig temperatur fast klockan var runt sju på kvällen. Perfekt avslut på söndagen!


Älskade unge!! Lägg märke till blåmärket han har på kinden, det fick han när han försökte krypa och damp med huvudet rätt ner i speldosan istället. Kan säga att det gjorde oooont!! :/





Nu sover lille sin förmiddagsnap som idag inte var så lätt att få till minsann. Han är svårare att få till ro nuförtiden och det tar upp mot en halvtimme att få honom att somna här på förmiddagarna. Slutar med att han blir helt övertrött och somnar av utmattning, min lille plutt. Hoppas snart det här 8-månaderssprånget är över och att krypningen tar fart för det är faktiskt ganska så tufft stundtals!



Jag är så glad att vi bor som vi gör! :)





3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbart vackert i er omgivning! Och så bra att du förstår att uppskatta hur fint ni bor:) // Carina

Janni sa...

Så underbart det är när det är så fint väder!! Så söt lilla prinsen är!! hoppas allt är bra med er! kramar

Mia sa...

Jag förstår det ni bor hur fint som helst! Jättefint hus och närheten till havet. Kan inte bli bättre. Mia