fredag 22 april 2011

Glad Påsk!

Godmorgon långfredagen!

Underbart väder ute redan, riktigt varmt! Härliga fredag, gör ju inget att den just idag är extra lång också! ;) Här gick jag och lilleman upp vid kvart över sju och nu sover han igen efter välling och en massa bus! Har hänt så mycket på de senaste dagarna, allt går så fort. Nu tar han några krypsteg åt gången, sakta men säkert går det. Har kommit på att det är lättare att backa! Reser sig upp mot lägre saker och ska bara gå och gå hela tiden. Sätter man honom ner blir han vansinnig men så fort han får gå igen kommer världens största smile! :)

Idag tänkte jag göra lite nytta här hemma, plantera lite blommor som ännu inte kommit i kruka, tvätta och lite sånt. Förhoppningsvis spenderas en stor del av dagen ute i solen! Blir som vanligt en prommis när lille vaknat! Ser fram emot kvällen med, för då vankas det festligheter hemma hos min lillasyster. Det blir lite vin och sen får vi se om vi hamnar på Hanöhus långfredagsdisco därefter. Kan nog bli så känns det som! Hotell Hanöhus ligger ett stenkast från oss och jag har mindre en minut hem, känns skönt om man skulle behöva hem snabbt eller helt enkelt inte ha kul. Mina killar ska vara hemma och mysa istället medan mamman slår klackarna i taket! ;)

Önskar alla mina läsare en riktigt Glad Påsk!




Igår kväll var vi hemma hos min farmor & farafar och busade. Mamma och pappa åt stekt sill men det ville inte jag ha! Jag tycker så mycket om min farmor, hon ställer alltid upp att passa mig och så får jag bada i hennes stoooora badkar! ;)



7 kommentarer:

Hea sa...

Vilken fin bild på Elliot och Yvonne och va skönt att E gör framsteg i krypandet! Tänkte på de när jag läste något tidigare inlägg kring Brio Spinn. Vi har inte den men vi har tittat på den för att eventuellt ha den som sittvagn till Max. De råd vi fick var att det inte är någon lämplig sittvagn när man bor som vi gör på "landet" med många grusvägar, kullerstenar osv. Detta eftersom vagnen har små plasthjul. Vagnen passar sig mer i stan/storstad.
Tänkte att jag bara ville säga de råd vi fick.
Glad Påsk på er! Kram

Josefine sa...

Glad påsk! Har läst din blogg länge och gillar den supermycket. Fina bilder och bra inredningstips! Och en väldig söt liten kille :)
Kram Josefine

sandra stålberg sa...

Hoppas du får en kanon trevlig kväll på Hanöhus och Glad påsk till dig och din familj.
Kram

Grodmamman sa...

Ha en riktigt skön påsk!:)
Kram

Malin sa...

Glad Påsk till er också! Hoppas ni får en härlig helg. Kram

Josse sa...

De är väldigt goda faktiskt! Som du kanske såg lite längre ner kan man ju misslyckas också! men om man följer receptet precis så går det nog, viktigt att vända ner det tydligen och inte göra som jag gjorde första gången, i med allt och sen fullt ös med elvispen! haha, Vart bor ni någonstans? Läste Karlskrona i något inlägg! Kram

Frida sa...

ja, fredagen var en magisk dag ;D hoppas ni hade kul resten av kvällen och glad påsk i efterskott! kramkram,