fredag 8 april 2011

Utomhustankar

Fredag igen! :) Trist väder som attans ute, vart är våren och solen??? Trött på detta nu ... Småregnar med så det känns ju sådär kul att gå ut, men, men ... Vår dagliga prommis blir det iaf när lilleman vaknat från sin förmiddagsnap och fått mat. Sen har vi lite annat med på agendan att stå i! :)

Har lite funderingar över hur jag vill ha det ute i sommar. På framsidan önskade jag mig ett soldäck och helglasade dörrar ut till detta från v-rummet. Nu blir det inte så denna sommaren, men kanske till nästa?? Vi ska ha det så i alla fall är tanken, men det är så mycket annat nu så det får vänta. Vi tillbringar ju mycket tid på innergården och i vårt uterum på somrarna så en altan där fram är inte prio ett just nu. Dock är det sol hela dagen plus kvällssol där fram så på nåt sätt vill jag så klart utnyttja detta.

Just nu har vi plattor där och en sittbänk. Efter plattorna fanns det buskar tidigare som vi dragit väck och där vi lagt nytt gräs. Tanken är att vi ska kunna sitta där och umgås, fika, grilla, samtidigt som lille E leker på gräset eller på en filt. Alltså det optimala är ju inte att han leker på innergården på plattorna när han är så liten, barn ska ju springa barfota i gräset på somrarna! ;) Därför vill jag utnyttja framsidan bättre!

Skulle vilja ha ett vitt bord i typ samma stil som soffan att sätta framför denne. Inte för stort och dyrt dock. Sedan några stolar till det så det blir som en lite grupp. Och ett parasoll, det är ett måste då där blir HETT under varma sommardagar.


Hittade dessa på Ikeas hemsida. Tror nog de skulle passa. Bra pris också. Vet dock inte hur stabila stolarna är, någon som har erfarenhet av dessa?? Mälarö heter serien.





Såhär såg framsidan och huset ut när vi köpte det hösten 2008. Bilden är dålig då det var mörkt ute när den togs.




Framsidan i höstas ...




Sedan måste vi ha ett nytt möblemang på innergården också, vårt bord blåset omkull där förra året och glasskivan sprack i tusen bitar. Stolarna känns ganska tråkiga om man ska köpa ett nytt bord, så nya stolar vill vi med ha! Tyckte detta var så fint, även det från Ikea!



Innergården förra våren och vårt bord som blåste sönder ...





Denna serie heter Hasselön och jag gillar den verkligen! Tror den hade gjort sig bra på innergården. Det finns så mycket man vill ha! Men utemöbler måste vi satsa på denna sommaren, ett måste helt enkelt. Och en sak till förresten, markiser också!


Förresten är ni väldigt många som kikar in, men ni är verkligen urusla på att kommentera!!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Hihi, precis de möblerna har jag oxå kikat på! Blir nog jättefint hos er :) Här i Jönköping är det oxå trist väder idag.....
kram Åsa i Jönköping

Lisa sa...

Hej!

Lina sa...

Så fina bilder du lägger ut:o) Hade det inte varit så dåligt väder ute idag hade du inspirerat mig att gå ut och göra fint med en gång:o)
Trevlig helg!
Kram

Carro sa...

Får ta åt mig direkt :)

Vädret är så kasst men ska troligtvis bli bra till helgen, underbart!
ha en bra fredag
KRAM CK

Life Of An Angel sa...

Jättefina utemöbler och vad fin ni har gjort framsidan!

jennie sa...

jag tycker baksidan verkar så mysig när man har fristående altan! Perfekt på somrarna när det är dags för lite fest ;). Och kan tänka att det är lä där så det blir varmt å skönt att steka sig i solen.

Anonym sa...

Hej!
Fastnade för din fina blogg för någon månad sedan...
Tycker om att läsa om dig och din familj även om vi inte känner varann.
Gillar även dina inredningstips och er renovering. =)
Massa kramar, Jessica.

Från koja till slott sa...

Tack vad goa ni är! =)

Lisa: HEJ! =)

Carro: Ja, fy skäms på dig!! ;-)

Jennie: Ja, där är superhärlig på sommaren, och VARMT! Kunde inte sitta där förra sommaren då jag svettades som en flodhäst! Ha ha!

Jessica: Kul att du gillar min blogg!

Kramar till er alla!!

Anonym sa...

Jag har varit inne och läst tre gånger sammanlagt på din blogg och kommenterat alla gånger!;) Duktigt va? Så jag känner mig inte "träffad", tihi.
/Strandvägen.

Louise sa...

ja, nya utemöbler har man tittat på. men det blir till att lägga energin på renoveringen innomhus. Men det var jättefina möbler.

/Louise

Hea sa...

E grymt avis på innegården och er altan, tycker den är grym!! ;)
Tack än en gång för i onsdags... Kram

SOFIE sa...

Åh vad mysigt att planera inför sommaren!! Ni har såå himla fint hus och toppen snyggt kommer det bli med alla de där fina möblerna =) Man längtar verkligen efter sol och sommar nu!! Trevlig helg! massa kramar!!

Anonym sa...

ja det där med utomhus tankar rullar i mitt huvud också, min sambo blev väldigt dålig i somras så vi hann inte med allt vi tänkte göra med huset så denna sommaren satsa vi på att göra klart vår inglasade altan! SOM JAG LÄNGTAR! Ikeas möbler verka vara jättefina, jag har kastat ett öga på Halens fina vita möblemang för enbart 2500:-! hade passat kanon på vårt soldäck på baksidan...

Kram Malin!