söndag 17 april 2011

Inne & ute

Hej svej! =)

Söndag igen, en grå sådan här i Hällevik fast de lovat sol idag. Suck, man kan aldrig lita på väderprognoserna! Blir ju bara på dåligt humör när det inte stämmer med vad de lovat! Förhoppningsvis spricker det upp så småningom, vill ju ha soool! =)

Vi har haft en härlig helg med våra fina vänner. I fredags var jag och lilleman ute nästan hela dagen, promenerade två långa rundor och åt lunch och mellis på vår innergård, där var det verkligen jättevarmt. Försökte även ge mig på att städa i uterummet, gick väl sådär med en liten kille som är nyfiken på precis allt och inte vill sitta på samma plats på filten några längre stunder. Så ett tips till alla med små där ute; passa på att grejja och fixa när ni vet vart ni har era bebisar, för sedan får man inte mycket gjort! ;) Blir väl bara "värre" längre fram kan jag tänka när han knäckt hur han ska krypa! I morse kröp han förresten ett steg innan han föll ihop, så det går framåt! Ingen hejjar på flitigare än jag, vill så gärna att han ska bli av med sin frustration som det här med krypandet ger honom. Tror dock inte det är långt borta nu! =) Fredagskvällen bjöd på mys i vanlig ordning med vännerna här hemma och gårdagen spenderades på Strandvallen där vi tittade på vårt MAIF som mötte Kalmar FF, det blev vinst med 1-0!! Efteråt gick vi hem till oss och grillade, så jäkla gott!! Många skratt blev det så klart under kvällen, som vanligt när vi träffas!






I torsdags kväll satte jag in lite påskfint här hemma. Blir dock väldigt sparsamt då jag inte alls är något stort fan av gula fjädrar, kycklingar och annat krims krams. Tänkte dock köpa två minipåskliljor så man får in lite av den gula färgen i alla fall, och så är de ju så söta med! Har även påskliljor som växer i trädgården, tror jag ska ta in några och sätta i en vas.


Avslutar med lite bilder härifrån, både inne och ute! =)












Hoppas ni alla haft en bra helg! Dagen vet jag inte vad bjuder på ännu, blir nog lite fix ute i alla fall skulle jag tro!

Inga kommentarer: