söndag 10 april 2011

En ängel till låns

Godmorgon söndag! Underbart väder idag, så härligt!! Ska bege oss ut på en lugn lite prommis sen när lille har vaknat från sin nap. Med betoning på lugn då jag i fredags drog på mig nåt skit igen. Fick ganska hög feber framåt eftermiddagen och var helkass fram till igår. Jätteskumt och så trist. Idag mår jag som vanligt, lite trött bara så jag vet inte vad det var som flög i mig!! ;) I eftermiddag fylls förhoppningsvis huset av goda vänner då Mjällby AIF spelar mot AIK uppe i Stockholm. Vi tittar så klart på teven och hejjar!

Just nu sitter jag också klistrad framför Nyhetsmorgon söndag och väntar på att en tjej vid namn Humlan Milton ska prata om sin son Calle, som gick bort i cancer vid tre års ålder. Humlam kommer också härifrån och rider islandshäst så det är på den vägen jag lärt känna henne. Hon har skrivit en bok om Calles sjukdom och det är den hon ska prata om idag på teve. Tror det var vid kvart över 10 något sånt, får absolut inte missas! Så oerhört starkt av henne att framträda i teverutan och prata om detta, när det ofattbara och det som absolut inte får hända faktiskt händer. Man förlorar sitt barn. Har laddat upp med näsdukar kan jag säga!






Älskade, goa lille skitunge! Mamma ska försöka skydda dig från allt ont så gott det går, ibland tar dock livet oväntade vändningar som man inte kan förutse eller påverka. Jag ska njuta av varje ögonblick du får vara frisk och kry, min lille prins!





Boken som Humlan skrivit. Vill så gärna läsa den men vet inte om jag orkar ... All kärlek till dig och din familj!

3 kommentarer:

Hea sa...

Oj det missade jag men jag fick tårar i ögonen bara jag läste ditt inlägg.... Får se om det går att se på play senare.
Vill oxå läsa boken men vet inte hur det skall gå till, kommer ju gråta i mängder. Man skall verkligen vara tacksam så länge ens nära o kära är friska och krya. KRAM

Tova sa...

Åh, så söta bilder!
Och visst är det så, man vill ju verkligen skynda sitt barn från allt ont och hemskt här i världen. Man känner sig så maktlös ibland...!
Kram

SOFIE sa...

Jag såg henne på nyhetsmorgon i morse och kunde inte hålla tårarna borta! Jätte stark och otroligt duktig på att uttrycka sig var hon! Jag blev så berörd! Det är så hemskt så det finns inte...