söndag 13 maj 2012

Eiot kan fälv!

Att Elliot kan klara det mesta själv är något vi får höra hela tiden här hemma. Nästan vad det än är så säger han " Eiot kan fälv", och han är dessutom väldigt bestämd! :) Oftast är det ju så att det inte alls går som han tänkt sig men självförtroendet är ändå på topp och han fortsätter envist hävda att han " kan fälv"!

Denna soliga söndag började på bästa sätt, morgonprommis med mina killar hem till Elliots farmor för fika på himmelskt god rabarberpaj i den sköna majsolen. Elliot kunde naturligtvis "fälv" gå en stor del av rundan dit men kom på att det nog ändå var ganska så tröttsamt och skönare att sitta i vagnen.

När vi kom hem och lilleman sov middag passade vi på att fixa i trädgården med lite allt möjligt och jag planterade även lite nytt. Efter middagen framåt kvällen begav jag och Elliot oss ut på en härlig kvällsrunda i solen och gick inom familjen Ekstrand där jag och Lisa snackade bort en timme medan killarna lekte. Härlig söndag med andra ord. Och sådana här fina dagar är jag så tacksam för att vi bor i hus, så härligt att fixa i trädgården, sitta på vår nya altan och bara vara och njuta av att Elliot kan springa runt och leka på gräsmattan med alla sina tolv- tretton bollar! ;)

1 kommentar:

kattiiiiss sa...

Vilka fina bilder. Och härlig blogg!
Det där kan själv blir bara värre för varje år ;-)

Ha en bra vecka!
Kram K