torsdag 24 maj 2012

Status

Idag har jag jobbat efter två dagars vabbande hemma. Kändes bra att vara tillbaka då vi har kursprov med eleverna denna vecka och det är en del som ska hinnas med innan vi reser på semester. Lilleman är på bättringsvägen men var hemma idag med farmor och imorgon ska han mysa med sin mormor. Tackar Gud för att vi har dem när det kör ihop sig!

I måndags kväll fick vi åka in med honom till Karlshamn då han hade en hemsk hosta och var väldigt tät i bröstet och andningssvårigheter. Det var som tur väl ingen fara och han fick Bricanyl utskrivet som hjälpte honom. I tisdags hade jag en väldigt sjuk gosse med feber som bara ville ligga i soffan och titta på Pingu, Pippi och Alfons Åberg. Har nog aldrig sett honom så stilla. Igår var han lite bättre och idag har han varit mer sitt vanliga jag trots hosta och snorig liten näsa. Hoppas nu han blir bättre så han e frisk tills vi åker. Och nu börjar jag känna mig risig så håll tummarna för att jag inte blir liggandes e ni snälla!

Slänger upp en dagens tagen från jobbet. Har ju ingen helkroppsspegel här hemma då Elliot pangat sönder de båda (!) vi hade. Japp, inte billigt att ha barn inte! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara lämna en liten hälsning! Gillar att läsa din blogg, men kommenterar sällan. Kom och tänka på att jag naturligtvis vill skicka krya på dig hälsningar till din lilleman! (tom så dålig att kommentera att jag inte fick det gjort igår:) Hoppas att du också hålls frisk. Här har vi varit sjuk hela familjen. Vår lilleman har varit sjuk i två omgångar. H Carina