söndag 27 maj 2012

Som finast

Oj vad jag har stressat runt idag. Inte alls bra för min förkylning som bara blir värre och värre. Hoppas det vänder tills vi ska åka, har inte lust att ligga och snörvla nere i värmen. För varmt verkar det bli nere på Kreta, inte under 25 grader och regnfritt om man ska lita på prognoserna. Härligt, åh vad vi längtar!

Packat har jag gjort och jag och Elliot är så gott som färdigpackade förutom de där sakerna man inte kan packa förrän precis innan man åker. Om Pelle e klar?? Nej, han lägger väl ner sitt nån timme innan vi ska åka och dessutom glömmer hälften. Sånt stressar mig en aning! :)

Idag köpte jag lite nya pelargoner till v- rummet. Vet egentligen inte vem jag försöker lura för att de kommer garanterat lida en ganska så snabb död i vårt varma hus. Men jag tycker de är som finast när de är alldeles nyinköpta så jag envisas ändå med att köpa dem. Lite som med orkidéer, ganska meningslöst köp men ändå är jag en envis jäkel där också! ;)

Nu ska jag försöka kurera min förkylning och titta klart på filmen på fyran.

Lite bilder på saker som gör mig lycklig. Nya, krispiga pelargoner, vår stora trädgård och närheten till havet, vår fina altan, morsdag- presenten till höger på densamme! :) Kärleken och tryggheten mellan liten och en underbar farmor och inte minst att vi faktiskt mår bra och får vara tillsammans varje dag.

Kan inte sluta tänka på lille Julian som förlorade sin mamma Sophie i helgen ... Finns det någon rättvisa när en liten två-årig pojke förlorar sin mamma ...?




4 kommentarer:

Lina sa...

Jag kan heller inte förstå att Sophie e borta :(
Så fruktansvärt!! Tänk lille Julian... lilla gubben...

SOFIE sa...

Usch det är så ofattbart hemskt med Sophie.. Julian utan sin mamma.. Hon utan sin son.. Men jag hoppas och tror att hon "får följa med i hans uppväxt nån annan stans ifrån.. <3 Tack för dina fina ord på min blogg :) Gud vad mysigt att ni ska iväg utomlands!!! :) Njut för fullt och ha en alldeles underbar semester!! Massa kramar!

martina sa...

Har ingen aning om vad som hänt men det låter fruktansvärt! Usch!

Hoppas du kryar på dig och ha en härlig semester. Kramar

martina sa...

Hittade bloggen, läste bara hennes mans inlägg, det räckte! Vilka starka männiksor det finns....