söndag 6 maj 2012

My sunday

Det doftar underbart här ikväll. Mitt nya doftljus, granatäpple/päron sprider en underbar doft. Jag köpte det på ett homeparty hemma hos min mammas vän Petra som hade en liten home-party bjudning tidigare ikväll. Hennes syster Sanne sålde läsglasögon, smycken och just doftljus. Hon hade så himla mycket fint och jag blev förälskad i en hel del. Köpte två jättefina ringar och ett armband och jag bara längtar tills jag får hem dem. :) Skulle kunna köpt hur mycket som helst men fick hejda mig lite. Bokade in ett party hemma hos mig till hösten så alla mina vänner kan ta del av allt fint hon hade att sälja.

Petra bjöd på en himmelskt god sallad med bröd så mätta blev vi också. Hennes dotter Martina som även är min systers äldsta vän var där med sin lille Alvin som blott är 5 veckor. Han är så söt och go så man ville nästan äta upp honom. En av de sötaste bebisar jag sett, efter Elliot då förstås! :)

Annars har dagen bjudit på ganska blåsigt men soligt väder här hemma. Jag började med storstädning medan killarna klippte gräset. När de sov, ja Pelle somnade ju me så klart, rensade jag lite ogräs och satt i solen en halvtimme. Dock på innegården, blåste för mycket på altanen, kanske en av få nackdelar när man bor vid havet och det friskar till! ;)

Igår klippte jag mig förresten, inte en dag försent. Klippte inte så mycket på längden men färgade det i en varm, brun nyans med lite koppriga slingor i. Blev väldigt nöjd med resultatet! :)

1 kommentar:

Anne Sandberg sa...

Exakt såna ljus fyndade jag på Gekås 49 kr st !! Mycket god doft :)