onsdag 2 maj 2012

Our new love

Underbara väder och underbara sol! Äntligen kom värmen och solen. Det har varit några fantastiska dagar och en härlig ledighet, även om jag jobbade i måndags. Valborgsmässoafton spenderades här hemma med goda vänner och vi grillade årets första köttbit, så gott så! Är något alldeles speciellt med det där första grillade köttet. Lär ju bli mycket mer av den varan hoppas vi så klart för nu får det ta mig tusan bli en varm sommar som kompensation för förra årets som inte var något att höja till skyarna.

På Valborg invigde vi vår då inte helt färdiga altan som byggts upp här under helgen. Jag är så kär i den, ha ha! Helt underbart att den nu är färdig och vi kan nog inte riktigt förstå att vi nu har vårt färdiga trädäck där vi kan sitta och njuta av solen hela dagen, då det just är sol på den sidan från morgon till kväll! :) Vi är så nöjda och den är precis lagom stor, 20 kvm passar oss perfekt! Nu börjar jag planera i mitt huvud hur vi ska ha det och vilka möbler osv. Nu har vi rottinggruppen från uterummet tills vi hittar något annat som vi vill ha. Jag vet i alla fall en sak som jag ska köpa från det gul/blåa varuhuset! :)

Lite dåliga bilder från ikväll. Det är inte gördigmålat men annars är det så gott som klart! Det stora fönstret ska dock bytas ut mot en helglasad 180 dörr som är beställd och kommer i juni.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Superfint!!

Hannanonien sa...

Fint! Inte helt fel att ha en snickare i hemmet va:)?!

Louise sa...

Shit, va snyggt! Riktigt härligt trädäk!
Ha en bra torsdag!!

Cattis sa...

Jättefint....förstår att du är nöjd!

En mysig blogg du har!
Kjamis Cattis

SOFIE sa...

Åh vad fint!! Gud så underbart ni kommer ha där! =) Förstår att du är kär ;) Massa kramar!!

Anonym sa...

Nej men ååå så snyggt!!!
Kram Malin-I väntan på lillsessan! <3

Instagram: malinanderzon